Provoice

Provoice ringer oftast från:

Vill du lägga till något?

Andra kan behöva information från dig. Vi rekommenderar att du skriver en kommentar om "Provoice"

Namnet Provoice är inlagt av våra besökare och genom iPhone-appen. Provoice kan använda sig av andra nummer. Om du vill lägga till ett nummer kan du skriva in det i rutan som finns här.

Är "Provoice" felaktigt?

Meddela oss omedelbart på info@vemringde.se med vilka ändringar som behövs göras, till exempel om du vill att den här sidan skall tas bort. Du kan också maila och be om att lägga till fler telefonnummer om något saknas.



Undvik oseriösa telefonförsäljare!
Ladda ner appen


Kommentarer

Skriv en kommentar om Provoice
  1. Högst rankade kommentarerna
  2. Vi som jobbar på Provoice bestämmer tyvärr inte vilka vi ska ringa upp. Vi sitter inte och ringer samma person om och om igen för att det är kul. Just ni sitter ni och klagar på helt fel personer och företag. Och om man inte svarar i telefonen så ringer vi upp igen och om man har svårt och säga nej och ber oss återkomma så kommer vi att återkomma. 1 person av 10 personer tackar nej till mitt erbjudande. Vi terroriserar inte någon och tro mig jag tycker inte det är tillfredställande att ringa människor som er heller.
    Mvh
    Anställd på Provoice, 27 okt 2010 09:56:10
    1. Visa alla 49 kommentarer
    2. marie-anne provoice har oxå ringt mej flera gånger, men om jag inte svarar så e jag ju inte intresserad eller hur! men även dom måste ju tjäna sitt leverbröd!27 okt 2010 23:06:40 | olämplig?
    3. Johan Är du på riktigt? Ifall inte du svarar ska jag gissa mig till att inte just DU är intresserad?

      Lyft på luren och be dom dra åt helvete om du nu inte vill ha det som säljs.18 nov 2010 08:39:16 | olämplig?
    4. marie-anne hej johan! varför skulle jag inte vara på riktigt? jag svarade vänligt och talade om att jag visste vilka dom var och sa att jag inte var intresserad, så nu ringer dom inte!18 nov 2010 10:34:57 | olämplig?
    5. Johan Tack för ett bra svar...!18 nov 2010 11:44:36 | olämplig?
    6. marie-anne var så god johan=) har du också fått samtal av dom?19 nov 2010 01:07:25 | olämplig?
    7. Nej-sägaren Om du nu jobbar för dom, så tycker jag att du ska ta ett snack med en fjortis som heter laura som jobbar hos er. För det första, så skriker hon med gäll ton rakt i örat på en så man fattar inte vad hon säger. Sen accepterar hon inte ett nej. När jag sagt nej, jag är inte intresserad av att köpa något, till henne för 10:e gången, så la jag på, för hon ville inte godta ett nej. hon verkade tro att om hon ignorerade mitt nej så skulle jag köpa dessa kapslar.8 dec 2010 01:35:37 | olämplig?
    8. Maria jag polis anmäller er snart för trakaserier ... så ger er förfan o ring29 dec 2010 16:47:18 | olämplig?
    9. Ove Lindfors Sluta terrorisera mig för helvete!!!!!!!7 jan 2011 15:37:31 | olämplig?
    10. amvoice Provoice har ringt mig i 4 mån och jag har svarat men det finns inte en jävel i andra ändan.Hur faan ska man då kunna tacka nej till era prosukter!?!?Idioter..trakasseri är precis vad det är.Tror ni på Provoice på fullaste allvar att vi verkligen vill köpa det ni nu har att erbjuda om det nu mot förmodan skulle vara nån i andra änden nästa gång det ringer??Tänk om!!1 feb 2011 11:43:27 | olämplig?
    11. Jesper Tydligen kan telemarketing-företag ringa även om man sagt nej till reklam/info-samtal via t.ex. NIX om man är "KUND" och finns i deras kundregister. VAD SOM ÄR INTRESSANT ÄR VAD SOM GÖR MIG TILL KUND? Om jag någon gång köpt en skiva, en prenumeration eller beställt kundmaterial från en firma, så betyder det ju INTE att jag är kund hos dem tills de reser en gravsten över mitt huvud! En kund är ju någon som tar emot en tjänst regelbundet, och när detta slutar så upphör man ju också att vara kund. Eller? Jag vill ha ett (statligt) nationellt register där man kan registrera sig mot ALL reklam, och som även stoppar direktreklam!16 feb 2011 18:21:54 | olämplig?
    12. Cajsa Jag har själv jobbat som telefonförsäljare och vi fick veta några av de viktigaste reglerna:
      1. Har någon NIX får man INTE ringa då företaget kan bli anmält. Får man veta att personen har NIX och det inte står så måste man skriva in det.
      2. Om personen inte sagt att man får ringa tillbaka måste man skriva ett nej och aldrig störa kunden mer.
      3. Är de redan kund så spelar det ingen roll om kunden har NIX eller inte.
      4. Det får inte gå mer än 5 signaler (Det tar fan 3 minuter innan dessa telefonförsäljare ger upp om man inte svarar och så får det inte vara! :S)
      5. TELEFONFÖRSÄLJARE FÅR INTE RINGA MOBILNUMMER!!!!!!!!18 maj 2011 18:02:05 | olämplig?
    13. marie-anne dom ringer mej flera ggr om dagen, det ser jag på nrpresentatören, ibland har dom även ringt mej på mobilen och jag har ej gett dom nr!7 jun 2011 23:28:48 | olämplig?
    14. anette mitt nr har ni ringt om o om igen..svarar ej22 jun 2011 16:50:09 | olämplig?
    15. cecilia Min fråga är hur fan ni fick tag på mitt nr eftersom jag har hemligt nr^^ så RING INTE!16 jul 2011 22:16:01 | olämplig?
    16. Nyfiken Bortsett från att jag tycker att det är ett oskick med telefonförsäljande (oavsett hur bra erbjudandet är) erkänner jag mig nyfiken på varför jag blir uppringd, svarar och ingen i andra änden vill prata med mig. Istället för några personer ett samtal i bakgrunden. Så lär det inte säljas till 9 av 10.24 aug 2011 14:37:34 | olämplig?
    17. Före detta anställd på provoice Tydligen har du inte hemligt nummer eftersom vi har det eller hur ;) och ''nyfiken'', nu vet du våra förutsättningar när vi ringer och försöker sälja, de e nämligen så att telefonlinjerna är ofta riktig dåliga och även våra datorer som inte alltid visar om någon har svarat eller inte. Haha älskar hur människor kryddar upp sina egna liv genom att trycka ner telefonförsäljare. Hälften av ungdomarna som jobbar på provoice hade sålt knark om dom inte hade haft det jobbet så jag tycker att vi alla ska vara trevliga mot varandra. Jag menar jag brukar inte slå ner brevbäraren när han kommer hem till mig och lämnar tidningen, även om jag kanske tycker han stör. Men aja antar att alla är olika ;)4 sep 2011 10:28:26 | olämplig?
    18. Lucas VARFÖR TYSTA "SAMTAL" 6 GÅNGER PÅ 2 VECKOR!!!!!25 okt 2011 19:23:40 | olämplig?
    19. Mattias Jag är medlem i NIX för att jag vill slippa prata med försäljare. Alltså INTE för att jag vill att de ska ringa på min mobiltelefon istället. Jag skiter fullständigt i ifall ni kan erbjuda mig ett "bättre erbjudande". Vill jag köpa något så söker jag upp den informationen själv. Och du före detta anställd. Min brevbärare lämnar inte reklam, eftersom jag satt upp en skylt som säger att jag inte vill ha någon. Och ifall han gjorde det så skulle jag gnälla på honom också.21 nov 2011 03:40:44 | olämplig?
    20. irriterad Orkar inte med att folket ringer 2-4 gånger om dan och har gjort det den senaste månaden. Har man klickat bort dem så ringer de igen och igen och igen.... Mina nerver...6 dec 2011 16:50:20 | olämplig?
    21. Eva Man kan bli uppringd trots att man har hemligt nummer. Jag ifrågasatte SIFO en gång hur de kunde ringa mig när jag hade hemligt nummer. Fick till svar att de får en serie de ska ringa upp. Tex att de ska ringa alla nummer mellan 85000-85999, du har 85285 och det är hemligt men det ligger inom serien de ska ringa upp. de kan alltså inte veta om du har hemligt nummer.13 dec 2011 08:42:44 | olämplig?
    22. Roland Fast man har mailat till erat skitbolag om att man inte vill bli uppringd så fortsätter ni i alla fall !Så sitt inte och spela oskyldig till att ni inte terrar folk . Att folk inte svarar beror nog på att dom vet vilka som ringer och hur påstridiga dom är.18 dec 2011 16:03:56 | olämplig?
    23. Hanna Hum, så ringer inte om och om igen, vem är de då som terrar min telefon med erat nr. Ni kan ju ringa med 10 minuters mellanrum hela jäkla dagen samt kvällen, har fått stänga av ljudet på telefonen.29 dec 2011 13:23:49 | olämplig?
    24. Micke Ni snackar så jävla mycket skit på Provoice så det går inte i ord att beskriva. Ni ringer ju för fan oavbrutet, ni har ringt mig melllan 25-30 gånger, å ni säger att ni bara ringer nåra gånger. Sånda där jävla företag som ni bordes ellimineras från jorden...jävla idioter är va ni är...ägare som anställda....13 jan 2012 16:00:28 | olämplig?
    25. Mårten Ifall man dessutom är en person som har svårt att säga nej så har man ju all rätt att få vara en sån utan att behöva lida i onödan för det. Vilket man ju gör om man blir övertalad av folk som professionellt och enligt manus ska sälja en massa skit till en. Man borde kunna få välja att slippa en massa reklam och liknande i sitt liv överhuvudtaget.23 jan 2012 10:26:40 | olämplig?
    26. 11 årig tjej Jag är en elva årig tjej som blir uppring, blir ju skit rädd första gången... Blir ju skiträdd! Det är mina föräldrar som sköter alla inköp och sånt, kanske köper något data spel och lite godis då och då, men jag vågar typ inte prata med er!23 jan 2012 19:37:13 | olämplig?
    27. Anita Stämmer dåligt! Först är det inte ni på Provoice som bestämmer vem ni ska ringa. Sen säger Du att bara 1 av 10 personer tackar nej till DITT erbjudande...??? Ni borde åtminstone veta att det är förbjudet att ringa till Nix-registrerade privatnummer! Kommer därför aldrig att svara när ni ringer! Svarar heller aldrig på Dolda/Skyddade nummer.12 feb 2012 17:07:42 | olämplig?
    28. cicci Men det är ju precis det ni gör ringer flera gånger^^ känner sig ju för fan smått trackad och inte fan ger ni er heller när man INTE svara o är väldigt intresserad av vart ni fått mitt nr ifrån eftersom det är privat från polis!12 feb 2012 21:01:05 | olämplig?
    29. Lättad Ringde Provoice och bad dem spärra vårt nummer, vilket de faktiskt med stor servicevilja gjorde. Pratade dessutom med deras Callcenter affärsområdeschef som lovade att återkomma med information om på vilket sätt de fått vårt nummer.
      De kändes mer seriösa i ledningen av företaget än vad deras “agenter” har gjort. Nu ska vi slippa samtal från dem - hoppas jag!23 feb 2012 10:54:33 | olämplig?
    30. Karin Säg så här "Jag kan inte prata nu men om jag får ditt hemnummer kan jag ringa upp lite senare."23 feb 2012 19:55:24 | olämplig?
    31. Li Jag tycker era säljare borde gå en kurs i kundbemötande och lära sig att ta ett NEJ..23 feb 2012 20:20:20 | olämplig?
    32. Höggravid tvårbarnsmor Vaknade efter en av mina små sovstunder och såg att jag missat ett samtal,
      blev förvånad då alla jag känner här i Gbg. inte äger en hemtelefon.
      Kollade upp numret och det var Provoice.. Min första tanke var: Vad är detta för företag?

      De är inte de enda som ringer mig på mobilen (såg att telefonförsäljare inte får ringa mobilnummer).

      Är trött på detta trams och att ingen och då menar jag INGEN kan ta ett nej!26 feb 2012 13:30:32 | olämplig?
    33. Linn Ni på Provioce ringde mig 2ggr på en minut Idag 26/2 2012. Mycket irriterande!!26 feb 2012 13:48:00 | olämplig?
    34. Amanda Idag har Provioce ringt mig två gånger under mindre än en minut, och förra veckan ringde ni som satan till min mobiltelefon, ett eller två missade samtal varje dag förra veckan. För helvete, ge fan i det!!!!!!!!!!!!!9 apr 2012 18:07:12 | olämplig?
    35. Janne Nu är jag JÄVLIGT trött på detta företag.Dom ringer å ringer å ringer igen.Sluta med å ringa mej.Jag vill inte ha några mera samtal från er.
      Janne8 maj 2012 21:00:34 | olämplig?
    36. Pim Herregud ni måste se det från vårat perspektiv att vi bara gör vårat jobb, vi kan som sagt inte bestämma att ringa när och vem. Det är våran dator som bestämmer det9 maj 2012 23:55:37 | olämplig?
    37. Anita Ja, men "herregud" sitter ni bara där som maskiner och låter datorn bestämma? Har ni totalt mist förmågan att tänka, känna och förstå nånting själva...??? Då är det riktigt synd om er.10 maj 2012 01:10:13 | olämplig?
    38. Robban Blev precis uppringd av en mycket otrevlig säljare från Provoice.
      Anmälde händelsen till Bredbandsbolaget som är kund till Provoice.13 maj 2012 17:41:00 | olämplig?
    39. Anita Det var helt rätt gjort, Robban. Provoice gömmer sig bakom den konstiga regeln, att företag man är kund hos har rätt att ringa trots NIX. Själv hotade jag Bredbandsbolaget med att byta leverantör. Först då upphörde Provoice att ringa.14 maj 2012 22:18:07 | olämplig?
    40. Robban Jag tycker det är dåligt att Bredbandsbolaget lämnar ut mitt nummer. Man tror ju att dom har det så att dom kan kontakta mig om det skulle vara något (rent service minded).
      Tog bort mina telefonnummer från kontot.15 maj 2012 18:38:38 | olämplig?
    41. Anita Ja, Robban Du har rätt. Ett företag Du är kund hos borde inte få lämna ut Ditt telefonnummer till telemarketingbolag.
      Var kanske en bra ide att "ta bort" telefonnumren. Men tror det funkar ännu bättre att hota Bredbandsbolaget med byte av leverantör. Det funkade i a f för mig.17 maj 2012 02:51:07 | olämplig?
    42. Ingemar Det man efterlyser är lite hyfs, d v s att den som ringer inte lägger på luren innan man hunnit svara. Detta har hänt mig två gånger nu och jag kommer därför inte att svara i fortsättningen.4 jul 2012 21:12:11 | olämplig?
    43. pettersson Jag kommer polis anmäla provoice varje gång dom ringer. för telefon trakasserier, Villka losers.dom ringde min son som är 13 år, 9 ggr om dagen. är det lagligt21 aug 2012 18:51:03 | olämplig?
    44. Anonym. Om Provoice ringer din son betyder det att han har varit med i en undersökning på internet och skrivit att han är 18, ta upp det med din son, det är inte Provoices fel, det är din sons.13 nov 2012 10:17:49 | olämplig?
    45. Hanna Petterson got owned7 dec 2012 09:58:33 | olämplig?
    46. pettersson Svar till Anonym=Provoice. Ni kör bara med lögner, ni ringer, även om man har hemligt nr,och Nix nr.
      Ni köper upp listor med hemliga nr samt nix.
      Vem fan vill köpa något av er när det är känt att ni trakaserar folk hela tiden, igår blev min son uppringd igen av en idiot från er. nästa gång ni ringer så ska jag komma och köra upp telefonen i arslet på eran chef.ja vet var ni finns.7 dec 2012 10:40:31 | olämplig?
    47. pettersson Svar till Anonym=Provoice. Ni kör bara med lögner, ni ringer, även om man har hemligt nr,och Nix nr.
      Ni köper upp listor med hemliga nr samt nix.
      Vem fan vill köpa något av er när det är känt att ni trakaserar folk hela tiden, igår blev min son uppringd igen av en idiot från er. nästa gång ni ringer så ska jag komma och köra upp telefonen i arslet på eran chef.ja vet var ni finns.7 dec 2012 10:43:33 | olämplig?
    48. ghie Jag blev uppringt flera gånger och den javla tjej som inte kan förstå att jag är inte intresserad av någonting och när jag sa att jag har inte tid att prata , jag var ju väldigt upptagen men hon lyssnar ju inte hon vara blah blah blah, helt``unrespectable´´ jävla dumma företag.19 dec 2012 17:25:43 | olämplig?
    49. NETTE JAG HAR NIX ring INTE MER TACK14 mar 2013 12:42:29 | olämplig?
    50. Kirsi Jag har NIX så sluta ring mig!!!25 mar 2013 17:22:49 | olämplig?
    51. Svara
  3. Blev just uppringd av en telefonförsäljare som betedde sig grymt illa från Provoice! Det luktade väldigt, väldigt oseriöst. Jag har inte deltagit i någon påstådd marknadsundersökning och jag vill inte ha ett par trosor hemskickade till mig. Trots det misstänker jag starkt att detta företag ändå kommer skicka ett par till mig eftersom man helt ignorerade alla mina "nej tack". Jag fick till slut lägga på i örat på försäljaren. Upplysningsvis till Provoice; ett par trosor som man behöver betala 40 kronor i porto för är inte ett par gratis-trosor. Men det förstår ni väl själva.
    Sara, 13 dec 2012 13:07:03
    1. Vidde Anställd på Provoice här. Vi säger aldrig gratis, vi får inte använda ordet gratis och även om vi kanske bryter mot svensk lag skjuter vi oss själva i foten om vi säger gratis. Vi säger ALLTID att vi står för värdet, ni står för portot.20 mar 2014 00:47:36 | olämplig?
    2. Svara
  4. Alla kommentarer (130)
  5. Hejsan!! För vill jag veta om ni svarar på detta mail? Sedan vill jag veta om den här är verkligen sann?? För jag hann inte svara på eran fråga förens eran kollega läste upp avtalet. Jag vet inte vad jag har gått med på så snälla svara på mitt mail.
    Valentina, 8 jan 2015 08:07:49
  6. Är sjukt less på dessa terrorister, spelar fan ingen roll om man svarar och säger att man inte är intresserad, dagen efter ringer det lika fullt igen och det spelar ingen roll vad klockan är heller! Idioter!!!
    Caroline, 1 dec 2014 18:33:24
  7. Erik Oscar Wilhelm M Wennerström ligger bakom detta-HAN KAN MAN RINGA TILL DYGNET RUNT, PERSONLIGEN SKULLE JAG INTE KÄNNE MIG TRYGG MED ATT ARBETA PÅ DETTA FÖRETAG
    cmdDdos2, 27 nov 2014 19:16:28
  8. Se till att hämnas på oseriöst företagande börja med Kjell Johan Backlund åker i en grå BMW318 regnr OPP355 sen gör ni detsamma Med Erik Oscar Wilhelm M Wennerström Ingemar på Värmdö.Provoice måste vara ett tryggt företag både för ägarna och dess anställda!!!!
    detdu, 27 nov 2014 19:11:35
  9. Bara pinsamt hur ni gubbjävlar sitter och slänger skit på oss. Vi är ungdomar och vi sliter som ett djur istället för att ligga hemma och lata sig. Tänk om det hade varit era söner/döttrar som jobbar här? Hade ni haft mer förståelse då? Skärpning!!
    Anställd på Provoice, 30 jul 2014 18:26:02
    1. Ewa Hade det varit min son eller dotter så hade de vetat hur man uppför sig i telefonen, de hade inte varit oförskämda och uppfört sig illa, vilket ni gör när man säger att man inte är intresserad!! Så det är ni som ska skärpa er!!7 okt 2014 00:58:55 | olämplig?
    2. Robert Tack för ditt tillmötesgående!anställd!visst försörja sig men gränser och hänsyn finns det och dem struntar ni i.Begåvat grabben.
      Se nu alla som störs av dessa att hämnas på oseriöst företagande börja med Kjell Johan Backlund åker i en grå BMW318 regnr OPP355 sen gör ni detsamma Med Erik Oscar Wilhelm M Wennerström Ingemar på Värmdö.Provoice måste vara ett tryggt företag både för ägarna och dess anställda!!!!27 nov 2014 19:49:04 | olämplig?
    3. Svara
  10. Det är väl inte ens tillåtet att ringa till mobiltelefoner och sälja på folk saker. Behöver jag något så tar JAG själv reda på priser och utbud.
    maria, 11 mar 2014 20:53:23
  11. Jag har NIX-spärr på min mobil, men det hindrade dem tydligen inte!
    De erbjöd vara med i entävling för att vinna ett gratis el-år från Telge.energi. Telge-el, som jag kontaktat har inget med Provoice att göra. Så nu vet ni alla det!
    Jan, 3 mar 2014 14:48:42
    1. Jan Du är ta mig fan dum i huvudet Jan! Får också dessa jobbiga samtal från olika försäljare. Väljer dock att ta det lite lugnt och tacka snällt för påringningen. Du kommer att få en hjärtattack snart.13 mar 2014 12:51:36 | olämplig?
    2. Svara
  12. Vet någon ifall det finns något sätt/app för android att skicka vidare ett specifikt telefonnummer till ett specifikt nummer?

    Isåfall skulle jag göra så att varje gång någon ringer från tex provoice så skickar jag vidare samtalet till VDn för företaget så får han veta hur jävla irriterande det är när massvis med säljare ringer en varje dag.
    ide, 13 feb 2014 12:52:32
    1. irriterad Bra Se till att hämnas på oseriöst företagande börja med Kjell Johan Backlund åker i en grå BMW318 regnr OPP355 sen gör ni detsamma Med Erik Oscar Wilhelm M Wennerström Ingemar på Värmdö.Provoice måste vara ett tryggt företag både för ägarna och dess anställda!!!!27 nov 2014 19:41:33 | olämplig?
    2. Svara
  13. Jag jobbar själv som försäljare på Provoice och kände att jag blev tvungen att skriva något här. Förstår självklart att det är jobbigt om man blir uppringd dagarna i enda av folk man inte vill prata med. Grejen är den att vi som ringer er vet inte någonting om ditt privatliv. Det är omöjligt för oss att veta om vi ringer olägligt, om du har barn, äter middag eller liknande. Om så är fallet och ni SÄGER DET. ja då ringer vi tillbaka någon annan gång för att vi måste. Som någon annan skrev tididare så plockar vi bort de som har nix och de som tackat nej ifrån våra listor(Vissa har tyvärr lite svårt att förstå detta hos oss). När jag kommer till sådana kunder så ber jag om ursäkt och plockar bort numret. Det jag vill komma till är helt enkelt att vi som sitter där i andra änden inte vill er något illa utan det är vårat jobb. Jag vill tjäna pengar och därför så ''tjatar'' jag. Tråkigt när folk blir arga på en, men man vänjer sig. Ta det inte så personligt. Och det känns inte som att det borde vara så svårt att förstå att om ni inte svarar så stannar ni kvar i registret som en kund vi ännu inte talat med. Ta det lugnt.
    tagga ner, 20 nov 2013 20:20:56
    1. Visa alla 6 kommentarer
    2. conny t Du skriver att du är försäljare på provoice du har tydligen inte läst lagen om försäljning till mobilnummer fortfarande är olagligt det blir inte
      lagligt förrän den 1 februari 2014 så det du håller på med just nu är olagligt så vill du inte ha en polisanmälan så lägg ner och sluta ring26 dec 2013 16:51:28 | olämplig?
    3. Bror Hansson Nu får du fan ta och lugna dig Conny. Du skriver om det här som om det är det värsta tänkbara brott som finns. Du är patetisk!8 jan 2014 17:51:02 | olämplig?
    4. conny t Jag patetisk ha provoice har ringt jag vet inte hur många gånger nu har tappat räkningen och sen så ringer det typ 15 till 20andra försäljare i veckan så ja det finns nog inget värre man ha faktiskt annat att göra om dagarna än att sitta och glo på en ringande telefon som ringer och sen trodde jag att lagen är till för att följas8 jan 2014 19:34:10 | olämplig?
    5. Patric Bror Hansson... ja, jösses.. T'ackars du. . Håller fullständigt med Conny T. Ge fan i att ringa, pack. Skaffa ett Riktigt jobb. Dvs precis vad som helst annat än vad ni nu håller på med.

      I och med anställd på ett sådant skitföretag får man, om man inte är helt och ytterligt väck i huvudet, förstå vad för något man sysslar med, för helt lycklig när likasinnade företag ringer/har ringt er tror jag inte ni är/varit.. Ha lite jävla yrkesstolthet.

      Bror, redan innan ev svar - bryr mig inte det minsta om din åsikt !26 jan 2014 18:03:14 | olämplig?
    6. Fredrik Åkerberg Möjlig att ni ringer i syfte att sälja, kan dock inte förstå hur mycket ni får sålt om ni bara låter det gå en signal och sen inte vill snacka när man svarar. Inte så farligt för min del men folk kan börja tro att det är trakasserier det är tal om. Ska ni tvunget ringa så stanna kvar och presentera er annars e det ingen mening med det. inte första gången detta har inträffat. vet inte om det e ni som har ringt då heller. Klarar mig ganska bra utan telefonförsäljare över lag och vad värre är finns det de företag där du skriver på ett svindyrt kontrakt bara genom att lyfta luren när du svarar. Sen säger jag naturligtvis inte att alla telefonförsäljare e rötägg men att alla ansamlingar har sin andel.3 feb 2014 18:12:19 | olämplig?
    7. Carina Här om dagen så ringde ni till mig. Och hon jag pratade med sa vad hon skulle säga och så fort jag sa att jag inte var intresserad, då blev hon väldig irreterad på att jag inte ville ha arg. Men jag la på. Nu till min fråga: Är det så här det ska gå till i ert företag?13 maj 2014 20:02:59 | olämplig?
    8. Svara
  14. Något måste ju göras åt Provoice. Telefonterror är ju förbjudet i lag. Jag blir tokig på alla uppringningar. Jag handlar över huvud taget ingenting av telefonförsäljare, så varför offra kraft på mig. SLUTA!!!!
    Karin Nelin, 14 okt 2013 20:40:56
  15. Lägg av & ring,vägrar svara när 08-nr ringer,är inte intresserad.
    Ulrika Jonsson, 30 sep 2013 12:48:03
  16. Jag har blivit uppringd vid ett flertal tillfällen. Har även svarat och sagt att jag inte är intresserad och bett att mitt nummer plockas bort från listorna. Detta fungerar tydligen inte, jag är med i nix-registret men det verkar inte heller spela någon roll. Vad fan ska jag göra?!
    Linda, 24 sep 2013 19:00:00
  17. Enkelt att på provoices hemsida skicka ett meddelande om att spärra sitt nummer från deras uppringningar.
    jag, 19 jun 2013 21:37:22
  18. Har blivit kontaktat fler och fler ggr. Jag har skickat de mail ocg bad dem att inte ringa mig men det hjälper inte.
    Behzad Modabberzadeh, 15 maj 2013 20:50:08
    1. fd. Anställd på ProVoice Stockholm Nästa gång när dem ringer. Det bästa du kan göra är att SVARA i telefonen.. Och sen säger du att du avlidigt.
      Då beklagar säljaren och återkommer EJ.3 jul 2013 10:49:14 | olämplig?
    2. Svara
  19. Nu är jag rätt trött på dessa samtal från 0850939611 dom har ringt gång på gång på gång...ringer mig tidigt på morgonen,ringer mig på jobbet ringer em ringer på kvällen...gärna sent på kvällen! Har små barn jag är ensamstående har FULLT upp med andra ord! STÖR MIG INTE MER PLOCKA BORT MITT NUMMER...JAG HAR SAGT NEJ!!
    Niina Lindström, 18 apr 2013 20:20:07
  20. maila till info@provoice.se
    och anger det telefonnummer som du vill att dom ska spärra
    KLART
    lta3411, 19 mar 2013 17:21:35
  21. Svara .... när de säger att de är ifrån .... var tyst en sekund ... säg bara NEJ NEJ NEJ o lägg på .... brukar funka o de ringer inte tillbaka ....
    rox, 6 mar 2013 19:26:40
  22. ni ringde till min mobil och jag svarade på 1:a signalen. men ändå fick jag ett klick i örat !!!!! ringde upp och fick beskedet att jag inte varit anträffbar vid tillfället ??? hur fan ska man kunna svara innan ni ringt ???.. bry er inte om att ringa till mig mer !!! har även nix men det skiter ni i för ni ringde till min mobil istället ...för där vill man ju ha er men inte på hemnummret ...FATTA !!! SUCK !
    anders, 11 feb 2013 13:07:18
  23. Jävla lågavlönade ungdomar som sitter och terroriserar hederligt folk, fått 14 missade samtal från er sen igår. Och ni ringer 22 på kvällen utan tanke på att folk har småbarn hemma.
    Angry, 15 jan 2013 16:10:45
    1. Din mamma Jävla översittare dra åt helvete!12 apr 2013 16:29:18 | olämplig?
    2. Herregud Gunilla: Så Gunilla du menar på att om vi byte regering så kommer provoice att sluta ringa till oss som säger nej till dessa samtal dagligen? Du tro att bara för att vi byter parti kommer arbetande ungdomar helt plötsligt få ett annat jobb? De ungdomar som åker till Norge vet exakt vad som väntar dom, det står klart och tydligt om boendet samt lön och vad jobbet innebär och framförallt det är frivilligt. I Sverige gör vi allt för arbetslösheten vi är faktiskt ett av få länder som satsar på det. Att blanda in politik i arbetslösheten är ju bara löjligt och speciellt i detta fallet då det gäller provoice. Luktar Socialdemokrati över detta och var har vi lärt oss av den regeringen? Jo vi kan inte ge pengar till allt och alla genom bidrag. Det slutar bara i katastrof och att vi tappar kontrollen, ungdomar måste få jobb ja absolut men ungdomar måste också få respekt och framförallt lära sig att man måste anstränga sig idag för att få jobb och inte få bidrag för deras lathet.11 jun 2013 11:53:58 | olämplig?
    3. Anders Alltså... Du som heter herregud... Vilken planet kommer du ifrån då? Eftersom du påstår att arbetslöshet inte har något med politik att göra? Skärp dig människa... Det är väl två av dom saker som är starkast förknippade med varandra, alla kategorier. Så det där var lite uddlöst av dig att bemöda dig med att skriva så till Gunilla. Men men, alla kan missa ibland, det är faktiskt inte så lätt att sikta när man står upp...
      Sedan kan jag ju hålla med dig om att det inte kommer att bli så stor skillnad om vi byter regering. Dock finns det olika grader i helvetet, som dom säger. Vi kan få en ändrad lagstiftning (Det ligger ju redan förslag från (S) om hur man ska lösa det som numera blivit ett problem) Men den ändringen i lagen tror jag kommer oavsett vilken regering vi har.
      Ha en bra fortsättning på sommaren allihopa.30 jul 2013 00:33:54 | olämplig?
    4. Svara
  24. The first viruses seem to have been created simply to give their authors some kind of perverse pleasure, but nowadays many infections are created or controlled by criminals. Anti spam filter eliminates Phishing and spam emails from reaching your inbox. keylogger Similarly, a user can move their cursor using the mouse during typing, causing the logged keystrokes to be in the wrong order e. You can install the best anti keyloggers to remove the effects of malicious programs. family keyloggerBy default Windows shuts down PC in case of such failure.
    WralgeGreal, 21 dec 2012 20:45:54
  25. Blev just uppringd av en telefonförsäljare som betedde sig grymt illa från Provoice! Det luktade väldigt, väldigt oseriöst. Jag har inte deltagit i någon påstådd marknadsundersökning och jag vill inte ha ett par trosor hemskickade till mig. Trots det misstänker jag starkt att detta företag ändå kommer skicka ett par till mig eftersom man helt ignorerade alla mina "nej tack". Jag fick till slut lägga på i örat på försäljaren. Upplysningsvis till Provoice; ett par trosor som man behöver betala 40 kronor i porto för är inte ett par gratis-trosor. Men det förstår ni väl själva.
    Sara, 13 dec 2012 13:07:03
    1. Vidde Anställd på Provoice här. Vi säger aldrig gratis, vi får inte använda ordet gratis och även om vi kanske bryter mot svensk lag skjuter vi oss själva i foten om vi säger gratis. Vi säger ALLTID att vi står för värdet, ni står för portot.20 mar 2014 00:47:36 | olämplig?
    2. Svara
  26. 0313033210 ringde mej nyss, men eftersom jag har hemligt mobilnr och installerat appen Call block så ser jag att det är Provice telesäljare så svarade jag inte. Tittat på Nix-telefon hemsida, där står följande"
    Spärra hemligt nummer. Hemliga telefonnummer kan inte spärras.
    Det behövs inte heller eftersom företag inte kan få tag på det om du inte talar om det." Så hur har ni fått fatt i mitt nr?
    Mammis, 9 okt 2012 18:52:09
  27. Tack men nej tack! Det e ingen idé att ni fortsätter ringa, jag svarar inte på nr jag inte känner igen. Ni kan ju ringa hundra ggr om ni tror det e en bra försäljnings metod men det skapar bara irritation inga blivande kunder.
    sofia, 8 okt 2012 14:57:56
    1. Suck Men svara och säg nej tack då!? Och spara både tid och energi för både dig och de som ringer, herregud.12 apr 2013 16:32:12 | olämplig?
    2. Svara
  28. Har blivit uppringd av detta företag och när man säger till dom att man inte är intresserad av att köpa något så fick jag höra ett konstigt mummel och sedan lades luren på av den som ringde upp mig, dags för polisanmälan?
    stefan, 30 sep 2012 16:48:03
  29. Är anställd på ProVoice. Anledningen till att de ibland är tyst i luren när ni svara är att de är en dialer som ringer upp nummer, och är de så att alla säljare som jobbar är upptagna så tappars samtalet. Därför blir de tyst när ni som privatperson svarar. Men vi får alltid fram numret som här ringts upp och ringer upp er igen strax efteråt.
    Sen kan jag också berättar för er som klagar här på att vi ringer varje dag . Svara i telefonen när vi ringer och lyssna på vad vi säger. Är ni inte intresserad tags ert nummer bort och vi ringer inte upp er igen. Sedan kan jag också berätta att vi gör bara vårat jobb som säljare. Ni som alltid är otrevliga och dryga borde tänka på de. För de bästa ni kan göra är att lyssna på vad säljaren säger och säga nej tack i trevlig ton då kan jag med den största garantin säga att ni stryks får företagets register efter de.
    Och ni som ha Nix man MÅSTE uppdatera de var tredje månad!
    Anställd, 28 sep 2012 14:38:28
    1. Peter Men sluta ljug om NIX. Har kollat NIX och man behöver INTE uppdatera det var 3:e månad. Det är NIX som uppdaterar sig mot såna som er. Det gör dom varje vecka.1 okt 2012 20:09:08 | olämplig?
    2. Sarah Men det tas ju inte bort, jag har verkligen försökt, bönat och bett om att få mitt nummer borttaget för att jag känner mig som ett jagat villebråd. Varför tas det inte bort då?16 apr 2013 21:04:35 | olämplig?
    3. Malin Sarah, jag jobbar själv på provoice just nu och jag kan säga så här: Det finns vissa säljare som är dryga och lägger folk på återuppringning av en dum anledning och jag har själv kommit fram till personer som har sagt att dom har fått erbjudandet förut och dom tackat nej samt kommit fram till folk som har NIX. Jag brukar då be om ursäkt för det och plocka bort dom från listan men det verkar inte som att alla har fattat det men det är inte något jag kan göra åt för jag gör det jag ska göra.25 jul 2013 20:31:26 | olämplig?
    4. Svara
  30. 0850939611 ringde idag kl 19.45
    Ingen svarade. Puckon!!
    Bengt, 24 sep 2012 22:01:18
  31. Så en av tio tackar nej... Hur kommer det sig då att både jag o min man tackat nej, o ändå fortsatte ni ringa. Jag och min man har bägge sagt att vi inte är intresserade någonsin o ändå ringer ni.. Senast idag så syns ert nr i displayen. Nu ska vi byta telefon till en där man kan blocka nr så får ni konstant upptagettut i örat.
    Anna, 19 sep 2012 10:09:56
  32. Provoice AB ägs av ProVoice Holding AB som också äger Eurocredit AB. Ingen av ägarna bor i Sverige, de är 4 män i 60-årsåldern. ProVoice har 259 anställda och omsatte förra året 141 miljoner. Gjorde en vinst på c:a 7 miljoner. Lite fakta enligt allabolag.se. (Detta är offentliga uppgifter som finns i bokslutet). Uppdragstagare samt har telefonservice. Intressanta kopplingar till olika företag. Eurocredit AB är ett.
    Alf Kylfält, 23 aug 2012 11:52:57
  33. Jag kommer polis anmäla provoice varje gång dom ringer. för telefon trakasserier, Villka losers.dom ringde min son som är 13 år, 9 ggr om dagen. är det lagligt.
    pettersson, 21 aug 2012 18:50:17
  34. Det ringer ett nummer till oss i både tid och otid och jag måste säga att nu är jag så trött på detta och när vi svarar är det ingen där , liknar det vid telefonterror , telefonnummret som ringer är 0313033214 , nu har jag ringt dom på telefon 0313481600 och där dom svara , dom tog bort vårt telefonnr från listan och hur vårt telefonnr hamnat på deras lista har jag ingen aning om , hoppas dom tog bort oss nu för ringer det en gång till anmäler jag dom för telefonterror för det är verkligen i ordets rätta bemärkelse telefonterror .
    Henny, 16 aug 2012 16:07:29

Fler sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Kommentera Provoice

  1. (publiceras inte)

  2. Observera att du själv ansvarar för de uppgifter du publicerar på denna sida. Publicerat innehåll förhandsgranskas inte. Hets mot folkgrupp, förtal och liknande är strikt förbjudet. Kontakta oss om du vill ta bort eller anmäla kommentarer/nummer.

Missat samtal

  • Glöm inte att kommentera längst ner på sidan!

Dela med dig av Vemringde.se



Annons