Europaspelet

Europaspelet ringer oftast från:

Vill du lägga till något?

Andra kan behöva information från dig. Vi rekommenderar att du skriver en kommentar om "Europaspelet"

Namnet Europaspelet är inlagt av våra besökare och genom iPhone-appen. Europaspelet kan använda sig av andra nummer. Om du vill lägga till ett nummer kan du skriva in det i rutan som finns här.

Är "Europaspelet" felaktigt?

Meddela oss omedelbart på info@vemringde.se med vilka ändringar som behövs göras, till exempel om du vill att den här sidan skall tas bort. Du kan också maila och be om att lägga till fler telefonnummer om något saknas.



Undvik oseriösa telefonförsäljare!
Ladda ner appen


Kommentarer

Skriv en kommentar om Europaspelet
  1. Högst rankade kommentarerna
  2. Fick samtal av en Mikael Lundgren som sa att jag har kommit med i finalen och att jag fått en upplevelse. Dum som jag e trodde jag på de och gjorde en inspelning. Men så fort jag la på luren så kändes inte inte rätt. Sökte då på internet och fick fram bara negativa saker. Att de var bluff. Så nu har jag blivit lurad antagligen och inväntar fakturan. Har försökt ringa gång på gång men blir bara ner kopplad. Så det är omöjligt att ringa och säga upp de , Och går man på hemsidan finns de ingenstans någon kontakt info. Vad skall jag göra nu ?
    Hur har ni gjort ? Tacksam för hjälp och svar till en lättlurad. =(
    Jusse, 15 jun 2015 16:10:22
    1. Visa alla 7 kommentarer
    2. Jessica Jag har också blivit lurad idag. Lite för godtrogen!!! Dock ska ja ringa imorgon och säga upp de (iaf försöka), går inte detta får jag ta i med hårdhandskarna och ringa Arn, Polisen och om behövs anlita advokat! För inte fan ska jag betala detta! Fick känslan av att något va fel med en gång efter att ja lagt på. Men betala de ska jag då inte göra! Ska dessutom imorgon när jag ringer spela in allting !!! Hör av mig om hur de går!16 jun 2015 22:22:09 | olämplig?
    3. mari deras mail
      kundtjanst@europaspelet.com
      eller
      support@aylevo.com14 jul 2015 16:25:01 | olämplig?
    4. JN 08-408 04 876 fick jag som kontaktnummer.
      Blev uppringd på: 046-560 10 1029 jul 2015 09:41:25 | olämplig?
    5. Maria Oj, vilket lurendrejeri det s k Europaspelet är! Jag godtog i september - mot mina vanor, att delta i lotteriet i 3 månader. Det skulle kosta ca 500 kr / månad, och efter det avslutades deltagandet. Mannen som jag pratade med spelade in det hela, och det var helt klart att ingen uppsägning behövde göras. Det handlade alltså endast om 3 månader. Jag skulle få en bekräftelse på mejl inom kort. Ingen bekräftelse syntes till, och jag fick själv be om det. De frågade då, vad jag menade med bekräftelse!! Jag fick också be dem skicka inloggningsuppgifter, och instruktioner för att se de s k lottnumren. Så in i helvete oseriöst! Jag skrev ytterligare en gång och bad om ett avtal på papper, det kom inget! Sedan kom ett mejl där det stod att uppsägningstiden är tre månader!! Jag ringde då och fick prata med en kvinna, och sa att jag ville ha inspelningen på avtalet, hon skulle skicka den i fredags, men det kom ingen ljudfil. Ringde idag igen, och fick prata med en Natalie, då jag frågade efter hennes efternamn, svarade hon, att det tänker jag inte tala om!! "Vilade" en timme, och ringde igen, för att fråga den person, som nu skulle svara vad hens chef heter.. Dock behövde jag inte komma så långt i samtalet, då hon lät helt SERIÖS!! Hon bad om ursäkt, och såg att vi gjort avtalet i september, och avslutade det - som från början var avgjort på telefon - efter dessa tre månader! Måste svära, dra åt helvete, ett så oseriöst s k Spelföretag. Ta mitt råd, gå inte med i det, på några villkor!

      Nu har jag lärt mig, att ALDRIG köpa något över telefon!!
      Hälsningar Maria23 nov 2015 12:57:37 | olämplig?
    6. Ynne Jag håller med Det är Lurendrejeri Spel. Börjar tror att det var bluff spel. Bara Lura folket. Det vill bar ha pengarna och lura av andra, Men några lotter ser man inte. Ändå Skickar dom ut inbetalnings avier
      Det är inte lätt att ringa till dom. Man få bara ett telefonsvarare som säger Är inte tillgängliga för sökt att ringa senare. jag håll på ny i två veckor att nå dom.
      Ska nu anmäla till polisen för detta.11 jan 2016 10:34:05 | olämplig?
    7. k.p Girighet lönar sig aldrig. Billig lott+höga vinster...kan väl inte gå ihop. Men fortfarande går det att skojare utnyttjar dom som tror sig veta bättre än.....11 mar 2016 18:29:46 | olämplig?
    8. Svetlana Gick också på detta och kunde ej säga upp direkt efter samtalet .. kändes fel direkt o hur tar man sig ur detta ??? Fy fan2 okt 2021 10:41:54 | olämplig?
    9. Svara
  3. Är europaspelet oseriöst?
    Åsa, 15 apr 2015 16:56:04
    1. Visa alla 28 kommentarer
    2. Martin Fick samtal idag om detta och undrar detsamma...15 apr 2015 19:00:56 | olämplig?
    3. Sofie Samma här, någon som vet?17 apr 2015 16:22:28 | olämplig?
    4. Åsa Oklart, kunde inte nå dem sen via telefon. Trots att det skulle va öppet 12-17.. Lyckades till slut ånga deltagandet via mail, då jag idag fick en faktura.. Kände mig lite för skeptisk till det hela. Verkar vara ett väldigt nytt företag om inte annat.17 apr 2015 20:35:43 | olämplig?
    5. Robin Står på deras hemsida att kundtjänsten per telefon ligger nere för tillfället.18 apr 2015 13:09:32 | olämplig?
    6. Nils Vilken var mailen du skickade att du ångrat dig till. Sitter i samma sista men hittar inte mailen. Tackar för svar!!26 maj 2015 20:31:18 | olämplig?
    7. Johanna Karlsson Ja det är seriöst Åsa, jag vann 25 000:- i dragningen i maj!
      MVH överlyckliga Johanna31 maj 2015 23:01:23 | olämplig?
    8. Emma Åsa hur lyckades du ångra via mail? Deras mail fungerar ju ine :-(24 jun 2015 05:29:52 | olämplig?
    9. Else-May Åsa jag undrar också vilken mail du skickade på. Jag har mailat onlinesverige idag. Gick ju inte att ringa europaspelet, tekniskt fel sa de. Skitnervös nu att jag inte ska komma ur detta.13 jul 2015 11:09:28 | olämplig?
    10. JN kundtjanst@europaspelet.com29 jul 2015 09:42:45 | olämplig?
    11. JN Jag hoppas verkligen att det är seriöst. Annars har jag blivit blåst. Får se.29 jul 2015 09:43:33 | olämplig?
    12. amanda Låter skummt hon som säger att hon har vunnit 25000 har samma för och efternamn på den personen som ringde mig .30 jul 2015 23:33:27 | olämplig?
    13. Monica H Tror inte detta är något seriöst. Var dum nog att nappa på detta som många andra . Bara att konstatera att vi har blivit blåsta och får betala en massa pengar till oseriöst folk. Hoppas de åker dit så det smäller om det. Vi har ju inte en changs att komma ifrån detta.6 aug 2015 09:26:50 | olämplig?
    14. tina Var också rädd att blivit blåst, har läst om dom. Så jag ringde europaspelet och mailade dom. Jag kom fram och fick svar. Dom tog bort mig och jag slapp att betala.7 aug 2015 18:13:11 | olämplig?
    15. Maggi En till som blivit lurad. Vilket nr kom du fram på? tacksam på svar vill ur detta helvete....12 aug 2015 20:28:08 | olämplig?
    16. tina Maggi: kom fram på deras nummer 08-408 04 876. Också skickade jag till deras mail. Hoppas det går bra för dig.12 aug 2015 21:26:07 | olämplig?
    17. Hej Hej. Vart mailar jag ang ångerrätten till europaspelet, eropalotteriet eller vad den nu hette. Någon som vet eller fått svar? De ringde mig i tisdags och stressad å du som man är så gick jag me på det här skiten. Suck . Tacksam för förslag på e-post adresser där det funkat med ångerrätten?13 aug 2015 21:04:54 | olämplig?
    18. Hanna Support@europaspelet.com jag var med i tre månader och vann 5000:- kontant, men värdechecken jag skulle få var en rabattkod så det var har lite besviken av men annars är man glad att ha vunnit 5000:-19 aug 2015 00:56:31 | olämplig?
    19. Jessica Eriksson Johanna Karlsson har också varit inne på familjeliv och påstått att hon vunnit.
      Om 400 personer är utvalda per dragning ca 4 ggr per år borde fler tala om att de vunnit då dessa 400 ska vara garanterad vinst. Bluff!!!!26 aug 2015 19:28:13 | olämplig?
    20. Hanna Jag kan hålla med om att värdechecken man skulle få är en kanske en bluff, men hela deras spel är ju rent? Och ja dem har anmälning, men deras kundtjänst var jätte hjälpsam och förklara för mig varför dem var. Dem döljer direkt inget utan har bra förklaringar på sin anmäla Jag har ju fått mina pengar, är inte med längre för skulle bara vara med i 3 månader31 aug 2015 23:31:04 | olämplig?
    21. Aoan Klart som korvspad att detta är bluff. Nu helt plötsligt efter mina tre månader som medlem, svarar de mig inte längre, de fortsätter att skicka ut fakturor samt att jag inte sett röken av någon garantivinst. Att man gick på den här bluffen från början är väl för de har vassa övertalnings säljare, som inte drar sig från att ljuga vanliga människor rakt upp i fejset. Det är märkligt att de inte har fler anmälningar. Är det någon som provat sätta in pengar på siten å spela på något annat, typ fotboll eller casinot? Undrar om det finns några vinster där? Eller om man försöker ta ut sina pengar igen? Tveksamt, jävligt ruttna människor bakom detta skitföretag. Ägaren ska nog kolla sig bakom axeln många gånger, finns många som ledsnat på hans verksamhet.2 sep 2015 12:11:31 | olämplig?
    22. helena Men om ngt är olgligt vad gör polisen då?23 sep 2015 17:34:07 | olämplig?
    23. Izabell Blev uppringt i somras och låg och sov just då, svarade yrvaket, lyssnade länge och gick med lätt skepsis med på det hela.
      Jag var garanterad vint, det var dock inte tal om hur mycket (hade han sagt typ 1 miljon hade jag varit än mer avståndstagande såklart). Utan jag tänkte att det kanske är typ en liten slant. Jag var tvungen att vara med fram till typ september då dragningen var, men som kompensation för dessa månaders betalning av prenumeration från min sida skulle det komma någon värdecheck. Jag fick namn och kontaktnummer. Tyvärr slängde jag bägge dessa då jag hade sagt upp lotteriet, vilket jag gjorde i god tid.

      Fick trots detta en faktura till vilken jag ringde kundtjänst om och som dem skulle makulera. Trots detta kom två påminnelser vilka jag ringde om bägge gångerna. Dessa skulle också makuleras. Nu har jag fått brev från inkasso på räkningen. Ringde återigen kundtjänst på Europaspel och de sa att jag skulle borste från inkassoräkningen och att även denna skulle dem ta om hand om.

      Ringde polisen och pratade lite och jag sa att jag var fundersam ifall jag kanske borde anmäla. Hon gav mig rådet att scanna in fakturan från inkasso, mejla den till inkasso och bestrida den. Har gjort det nyss. Sen gav hon mig också rådet att även mejla Europaspelet om det hela och inte bara ta det muntligt som jag tidigare gjort. Gjort det också nu (verkar ju osäkert om man får svar dock, har hotat med polisanmälan redan i ämnesraden dock). Om annat bad hon på polisen mig att kontakta min kommuns konsumentvägledare så det blir väl nästa steg då.

      Självklart har jag inte sett röken av någon garantivinst, men det skiter jag i nu. Jag vill bara ha bort den här satans fakturan och lägga allt bakom mig. Tydlig bluff, men om det inte är bluff är det fortfarande ett skitföretag med råge!
      Hoppas någon annan här kanske får hjälp av det jag berättar :)28 okt 2015 19:01:11 | olämplig?
    24. tina japp ännu en som blivit lurad, nu har man betalt sina 3 månader och ingen vinst eller rabattcheck. Har både mailat och ringt utan svar, har även polisanmält det då jag inte tänker betala en krona till.2 nov 2015 13:36:01 | olämplig?
    25. Izabell Nu ska allt förhoppingvis ha löst sig för mig, fått starkare respons från Europaspelet själva (dem blev väl rädda) och krävde även in min vinstgaranti som jag "självklart skulle få" och dem ska "kolla det hela med Nordiska spel". Lycka till ni andra2 nov 2015 14:46:32 | olämplig?
    26. tina Izabell, blev du kontaktad eller lyckades du komma fram? Jag har inte kommit fram på telefon och de svarar inte på mail.Men kul för dig att det löste sig.2 nov 2015 15:15:23 | olämplig?
    27. Apan Det vore kul å höra hur stor "garantivinsten" är! Då min var 8 kronor! Han jag snackade med sa det minsta man kan vinna är 2500! Jävla råttor som skor sig på andras! Nä klipp er å skaffa ett jobb era jädra miffon! Fan va sne jag är!!!!3 nov 2015 14:30:02 | olämplig?
    28. Börje Hur kommer man ur detta jävla skämt hittar varken tlf nummer eller mailadress hjälp mig någon4 nov 2015 12:55:30 | olämplig?
    29. Gert Gustavsson Ja Europaspelet, Superspelet, och övriga spel från samma utgivare är oseriösa. Polis, Lotteriinspektionen, Finansinspektionen m.fl är inkopplade och företaget är polisanmält!30 dec 2015 19:21:20 | olämplig?
    30. Svara
  4. Alla kommentarer (36)
  5. Europaspelet är bluffare.Måste polisanmäls för bedrägeri.
    paul, 24 okt 2016 08:27:02
  6. Superspelet är bluff. De har skickat fakturor i ett halvår nu. Några har gått vidare till inkassobolaget Delta Inkasso, som för övrigt känns ungefär lika oseriösa som Superspelet.
    Hallå konsument avråder från att betala fakturor och vill att man polisanmäler direkt!
    Oavsett vad du sagt i samtalet med den lismande säljaren så skall du inte betala. Superspelet saknar tillstånd att driva spelverksamhet i Sverige (Fast de hävdar att det bedrivs från utlandet).
    Alltså, bestrid alla fakturor. Spara mailkonversatiionerna.
    Johan, 8 apr 2016 09:07:30
  7. De ringde mig i augusti 2015 trots att jag har registrerat mig hos Nix och lovade mig guld och gröna skogar då jag hade blivit utvald och skulle få tillbaka mer än vad jag skulle betala. Jag tyckte att det lät bra och tackade ja och det dröjde inte länge innan jag fick en räkning på 749 kr. När jag sedan fick en till räkning på 749 kr fast jag inte hade vunnit så mycket pengar började jag känna mig lurad och när jag ringde det numret som fanns på hemsidan svarade ingen. I oktober 2015 skickade jag ett mail till support@europaspelet.com och bad om att få säga upp mig från Europaspelet. Jag fick svaret om att det var tre månaders uppsägningstid och att det skulle avslutas i januari. Det innebar att jag fram tills dess skulle få samma räkningar på 749 kr per månad. Självklart fortsatte jag att logga in på Europaspelet för att se om jag fick någon vinst och i januari 2016 hade jag bara vunnit några hundra kronor fast jag sammanlagt hade betalat räkningar på 3745 kr. När jag i januari fick en räkning på 749 kr trots att det skulle vara slut i januari skickade jag ett meddelande om att omedelbart säga upp mig och slippa betala den fakturan och fick svaret om att det var min sista räkning och att jag inte skulle få mer räkningar. Jag fick så lov att betala den räkningen och tack och lov fick jag ingen ny räkning i februari och nu har jag kommit ur Europaspelet. Det kostade mig sammanlagt 4494 kr och den vinsten som jag fick kunde jag inte ta ut eftersom den underskred 500 kr.

    Jag känner mig verkligen lurad av Europaspelet och svarar inte längre på främmande nummer och kollar upp dem innan jag ringer tillbaka. Trots att mitt mobilnummer är registrerat hos Nix får jag varje vecka samtal från främmande nummer som jag inte svarar på och är telemarketingföretag när jag kollar upp dem.

    Jag uppmanar er alla att akta er för telefonförsäljare därför att den som säger ja till alla telefonförsäljare kan få sin lön ruinerad av räkningar.
    Björn, 5 mar 2016 20:39:55
  8. jag har också blivit uppringd han lovade så mycket jag har betalt i 3 månader så jag på min sida och tittade ser att jag vunnit 12 kr det är en skam jag tror att vi blir lurade betala så mycket och få 12 kr fy skäms
    margit sellberg, 23 nov 2015 19:04:42
  9. hur kan man gå ur europa spelet jag har hävdat att jag inte ville vara med men dom hävdade att jag hade tre lotter sen 2014 men dom hade jag inte betalt så nu sitter jag med 6 st lotter vart vänder jag mig för att gå ur har ringt men dom säger tre månader uppsägningstid tacksam för svar
    pelle, 23 nov 2015 16:59:44
    1. Maria Hej!Ring upp dem gång på gång, och säg att jurist och polis är inkopplade. Kräv att få papper på avtal och eventuell uppgörelse. Kräv också att få för och efternamn på personen du pratar med, och ta deras chefs namn. Det kan få dem att dra öronen åt sig. Ge dig inte när det gäller tiden spelet ska gälla. De ljög och sa att jag också hade tre månaders uppsägning - trots att det inte var så. Var bestämd! Hälsningar Maria30 nov 2015 19:34:21 | olämplig?
    2. Svara
  10. Ja, jävligt skeptisk över vinsten.

    Hittade nummer till deras kundtjänst på fakturan. Alltid lång väntetid och någon gång blev jag nedkopplad, men tillslut svarade den alltid. Dock så låtsas dem ju bara lyssna så man måste vara sjukt jävla hård då man säger att man vill säga upp skiten.
    Mejladress hittade jag på något ställe i detta forum (fanns två, men en kom tillbaka som felmeddelande, och den andra fick jag svar på).
    Izabell, 4 nov 2015 18:49:06
  11. Kan ingen stoppa elendet och sätta dit slurkarna?
    guffi, 23 sep 2015 16:55:09
    1. yvonne Prata med lotterinspektionen
      El konsument16 dec 2015 17:36:55 | olämplig?
    2. Svara
  12. Jag har kompisar som jobbat åt tidigare oseriöst säljarföretag, jag brukar vara wn svårövertalad jävel för jag vet hur det går till med deras små övertalningar, när jag fick frågan i början av samtalet om jag kommer ihåg att jag deltog i någon undersökning på någon sida visste jag direkt att det har jag i helvete inte, men jag spelade med rent instinktivt för jag tänkte att dem kanske fått tag i fel person och vill ge ett fläskigt överskott till mitt bankkonto, det var ju såklart i fredags och man brukar ju vara på bra humör sånna dagar, även fast jag visste att något var fan jääävligt skumt och för bra för att vara sant, så gick jag till slut med på skiten. Så efter att ha scrollat igenom detta forum ber jag alla som utsätts för europaspelet att lära er av mitt misstag och säg NEJ rakt av, eller ta tag i telefonen fortare än blixten och säg åt dem extremt allvarligtatt ta bort medlemskapet/prenumerationen
    Kan tillägga att jag sa att han skulle skicka hem en skriftlig bilaga så att jag kunde gå igenom allt i lugn och ro, och då insisterade han att detta är ett muntligt avtal osv.. Va på er vakt och va inte lika lättlurad som jag var!
    Thomas, 20 sep 2015 23:10:22
  13. Hoppas att detta kan vara till hjälp för någon annan stackare;
    16/9 fick jag ett samtal från en Johan Persson från Europaspelet. Precis som andra beskrivit här så lät allting för bra för att vara sant(!) Det som hände var att denna Johan träffade en öm punkt i mitt hjärta, nämligen möjligheten att hjälpa människor i nöd genom dessa 10% som utlovas att sätta över på ett så kallat 90-konto. Det tog lååång tid innan jag bestämde mig men sa till slut "ja". Johan var verkligen jättetrevlig och tillmötesgående på alla sätt. (Lurigt!) Berättade för en kompis att jag deltog i detta, vi googlade Europaspelet och datorn fick för fan fnatt!! Det var nästan så att det "blinkade rött" över hela skärmen och bla hittade jag den här tråden, tack gode Gud!
    Idag ringde jag upp det numret som Johan ringt mig ifrån;
    08-408 048 76. Jag ringde strax efter 12.00 då de har telefontid mellan 12.00 och 17.00. Under de första fyra försöken blir samtalet nedkopplat och tre tut hörs i luren. Kanon, tänkte jag, jag är blåst på riktigt! Prövade igen några timmar senare och hamnade som #28 i en telefonkö avsedd för reklamation/återköp(!) Efter 45 minuter kom jag fram...jag sa åt henne att hon hade två val och att inget av dem skulle ge dem några pengar. Antingen, sa jag, ser du till att fakturorna makuleras och att jag tas bort ur ert system NU, eller så skickar ni fakturorna och jag kommer bestrida varenda en och polisanmäla er. Det är bara att välja! Jag passade samtidigt på att fråga henne om hon var medveten om att hon jobbar åt ett blufföretag, fick inget svar på det. Fakturorna är makulerade och jag är borttagen och samtalet var över på 10 minuter. Jag fick en bekräftelse på mejl efteråt att jag utnyttjat min ångerrätt.
    Det finns en mejladress till de också, vet ej om man når dem den vägen, men i alla fall; support@europaspelet.com

    Hoppas som sagt att detta kan hjälpa någon annan som fått samma typ av samtal. Ha en fortsatt fin kväll! :)
    Angeliqa, 18 sep 2015 21:31:22
  14. Jag blev uppringd av Marlene Nilsson på 08-40804876 den 31 Juli. Hon påstod att de hade delat ut 300st Surfplattor till de första deltagarna som hade vunnit i deras utlottning men nu skulle jag få vara med på nästa 200st lottvinster och som kunde ge mig 10 Miljoner SEK. Eftersom jag hade blivit utvald till denna utlottning, skulle jag erhålla 1900 sek. Dessutom bekräftade Marlene Nilsson att DET EJ INGICK NÅGRA KRAV PÅ BINDNINGSTID. För övrigt sade sig Marlene Nilsson ringa från deras KONTOR I LONDON. När jag frågade varför hon satt i London så var det p.g.a att hennes pojkvän hade fått jobb där och därför jobbade hon i London. Följande avtalades, vilket Marlene Nilsson spelade in: Sverigepkt: 1. Jag erhåller 1900 SEK 2. 200 deltagare i en utlottning om 10 Milj som mest. 3. 8 Lottnummer fick jag (har dock ej sett/erhållit några lottnummer). 4. Efter 28 dgr skulle jag erhålla första Fakturan.På den fanns inga lottnummer heller!. 5. 499:-/månad samt Fakt.avgift 29 SEK med 14 dgr ångerrätt. Marlene Nilsson påstod sig dessutom ringa från upplevelse.com. 6. Idag 18 Sep har jag pratat med kundtjänst Lina Lindqvist, kom till Barcelona. Hon skall lyssna på tel telefoninspelning som Marlene Nilsson gjort med mig. Hon skall även skicka mig inloggningsuppgifter, värdecheck på 1900 SEK som gäller på upplevelse.com samt de 8 lottnummer jag enligt Marlene Nilsson som jag skulle har haft......vi får se hur det går med detta......återkommer med information. Robert Brinck
    Robert Brinck, 18 sep 2015 13:58:51
    1. Robert Brinck Idag fick jag bekräftat det jag skrivit: Jag hade kommit överens om INGEN BINDNINGSTID. Europaspelet hade ingen annan utväg än att riva avtalet med omedelbar verkan. Därför uppmanar jag ALLA som vill försöka komma ut ur avtalet: -Kräv att få höra den inspelning som bekräftar att du till Facto, medgivit 3mån uppsägningstid!21 sep 2015 21:19:58 | olämplig?
    2. Svara
  15. Har också blivit blåst av europaspelet. Blev medlem i 3 månader och garanterad vinst inom den tiden. Samt sa upp det hela direkt efter samtalet. Jag har betalat 3 månader a 528kr inte fått ett öre. Och de fortsätter att skicka fakturor som går till kronofogden och inkasso. Ska anmäla de.
    Fatima, 18 sep 2015 10:07:34
  16. Har fått en påminnelse från Europaspelet fastän jag mejlat och sagt att jag inte tackat jag för sådant här skit.Vägrar betala. Har gjort en polisanmälan och pratat med konsumentvägledningen, polisen säger betala inte dessa ockrare o mer kunde de inte göra men går det så långt som inkasso så skulle jag kontakta konsumentvägledningen igen
    Annelli, 16 sep 2015 19:36:53
  17. Fick ett samtal igår där säljaren påstod att jag varit med i en tävling på internet. När jag sa att det hade jag visst inte, sa han att jag var med i final och hade redan vunnit något upplevelsepaket. Jag sa att jag inte ville var med om detta och aktade mig väldigt för att säga ja klart och tydligt eftersom jag hört att de "klipper och klistrar" i ljudfiler. När han pratade på om dessa fantastiska priser från sina samarbetspartners tröttnade jag helt enkelt och lade på luren. Han ringde inte igen.
    Agneta, 16 sep 2015 10:55:02
    1. Minna G Samma här. De påstod att jag varit med i en enkät för tre veckor sedan. Har jag inte alls. Då sa han att det kanske var längre sedan - vid årsskiftet. Har jag inte alls, sa jag. När jag frågade vad han hade för uppgifter på mig, eftersom jag påstods ha svarat på en enkät, så RABBLADE HAN MITT PERSONNUMMER! Jag blev rädd. Var får bluff-företagen tag på personnummer? Alltnog; jag aktade mig för att säga ordet "ja", sa att jag inte hade tid, och då skulle han plocka bort mig från "de lyckliga som kommit med till finalen; utav 35.000 tävlanden". Suck pust och stön vad trött jag blir!16 sep 2015 13:38:09 | olämplig?
    2. Svara
  18. Jag tackade ja för en timme sedan men var väldigt skeptisk så googlade och kom hit.
    Har nu läst många inlägg och har genast mailat och sagt upp och att det är ångerrätt.
    Hoppas att dom ordnar det för annars blir det anmälan.
    Leah, 14 sep 2015 14:59:56
  19. Europaspelet ringde mig för någon månad sen och lyckades övertala mig efter att jag tvekade i början. De nämnde i avtalet att jag även skulle få en presentkort från upplevelser värd 1500kr tillsammans med de ovissa vinstpengarna. Jag tänkte att jag inte hade något att förlora om jag ändå bestämt skulle få spendera de 499kr jag betalar i tre månader hos upplevelser. Och pluset skulle vara vinsten. Och om dem ändå påstår att jag är utvald, varför slänga bort chansen.
    När jag la på kändes detta oerhört fel och konstigt så jag googlade upplevelser och ringde. De svarade och sa att de inte hade något med europaspelet att göra och att de inte ger ut presentkort på 1500kr i samarbete med europaspelet. Jag försökte ringa tillbaka för att berätta det personalen på upplevelser hade sagt och på grund av det ta tillbaka mitt deal med dem men dem svarade inte. Jag har ringt ett flertal gånger utan svar.
    Ayan, 13 sep 2015 20:33:47
    1. Ayan Jag har inte betalat första fakturan och påminnelsen. Nu är det hos inkasso. :-S13 sep 2015 20:43:02 | olämplig?
    2. Svara
  20. Hej

    Jag gjorde idag en polisanmälan på 11414 (tur att de har öppet dygnet runt). Jag tackade ja, sa upp dagen efter och fick bekräftelse på mail.
    2 veckor senare kom en faktura ändå, jag mailade och fick bekräftelse på att den var makulerad.
    Ytterligare 2 veckor senare kommer en påminnelse och där är vi nu och jag gjorde en anmälan.

    Det tråkiga är att allt verkar så bra, spelet uppsägning, makulering...
    Det enda de verkar vilja är att man ska tröttna och betala, eller bli rädd för inkasso och betala.

    Tråkigt med såna typer.
    Kaj, 13 sep 2015 20:17:51
  21. Hur i hela friden ser man vilket nummer man har och om man vunnit. Garantivinst ha det finns nog inte, jag känner ingen som fått någon.
    britt, 9 sep 2015 19:26:42
  22. Har just suttit i kö i 55 minuter. Ser jag ngn människa övrrhuvudtaget inblandad i detta blir det tortyr o hängning! Promise
    Victo, 7 sep 2015 15:02:48
  23. Hej,,jag fick en faktura idag från Europaspelet jag chattade med Li på Paylevo och bestrider fakturan eftersom jag inte spelar några som helst spel efter 1tim 20 min i telefonkön fick prata med Tanja som var rätt påstrid att jag visst hade tackat ja men jag visste inget om Europaspelet förän idag när fakturan på 778;- kom idag jag har bestridit och vill få det bekräftat och jag kommer att polisanmäla
    birgitta edstrand karlmark, 2 sep 2015 15:52:45
  24. Fick en faktura från europaspelet blev chockad, har ej tackat ja till detta ruffelobågspel, har mejlat dem om de ej svarar så blir det till att kontakta polisen
    Annelli, 17 aug 2015 16:10:09
  25. har fått en faktura på 778 kr skall inte vara med i europaspelet vem har bestämt det har inte lovat att vara med jag är 80 år har inga pengar nu får ni sluta kommer att polisanmäla mvh gullmai brandqvist
    gullmai brandqvist, 17 aug 2015 15:45:00
  26. Blev uppringd i onsdags av Johanna Andersson på Europaspel. Fast min magkänsla sa att jag inte skulle tacka ja, så gjorde jag det ändå pga av hon var så duktig och berättade jag var i final och att chansen att vinna var stor. Direkt när jag la på då visste jag att det var bluff. Mailade kundtjanst@europaspelet.com dagen därpå och dom tog bort mig direkt.
    Tomas, 15 aug 2015 22:23:01
  27. Intressant sida. Misstänkte att jag skulle kolla Europaspelet och kom hit. Fick ett samtal från 0150-400778 om att detta garantispel. Dum som jag var så gick jag med men har skrivit till dom på adress: info@onlinesverige.se att jag ångrat mig för dom säger ju också att man har 2 veckors ångerrätt. Dom hade också tagit en kreditupplysning utan att varna mig. Oproffsigt och ojust.
    Annie, 13 aug 2015 11:59:39
    1. Johanna Men om det är Europaspelet så är deras mejl support@europaspelet.com inte den du skrev??13 aug 2015 14:27:14 | olämplig?
    2. Svara
  28. Du kan få tag på dem på kundtjanst@europaspelet.com dem svarade mig och hjälpte mig
    Malika, 11 aug 2015 23:48:49
  29. Fick oxså ett samtal från Europaspelet en mycket duktig kvinnlig säljare!!Hm skall jag eller, de var nära att hon fick mej på kroken. Om nu detta är OSERIÖST går de inte att stoppa detta spel ?Låter väldigt bra annars.
    Peter, 3 aug 2015 14:33:19
  30. Gert 53 har du fått dina 45000 kr?
    Maria 65, 29 jul 2015 11:39:21
  31. Jag blir ju förvirrad när jag läser allt ni skrivit. Min handläggare ringde upp mig i veckan och berättade för mig att jag vunnit 45000kr och att dem skulle skicka en avi som man själv ska lösa ut sen. Är detta lögn eller har någon vart med om samma sak?
    /Gert 53
    Gert 53, 3 jul 2015 12:40:43
    1. Martin Det är enbart båg. De är polisanmälda. Betala inte ut en enda krona, trots deras hot om inkasso. Bestrid och polisanmäl!7 aug 2015 12:03:10 | olämplig?
    2. Svara
  32. Fick nyss ett samtal av dom. Det låter för bra för att vara sant, ska man ta chansen eller ska man inte är ju frågan. Jag undrar lite över uppsägningstiden. Är den tre månader efter jag har sagt upp den eller är den slut efter finalen liksom. Ska man våga?
    Camilla, 2 jul 2015 12:56:05
    1. JN Jag har nappat och chansar. Blev uppringd idag och kommer att göra uppsägningen imorgon - det var vad Kristina Sjöstrand sa att jag kunde göra (det var hon som ringde mig).29 jul 2015 09:39:36 | olämplig?
    2. Svara
  33. Ni som vann jobbar ni för dem ? Jag undrar hur seriöst detta företag är ?
    De har ju inget tillstånd i Sverige, hur får du skatta pengarna då i Sverige då får man inte behålla så mycket av 25.000 kr. Det blir runt 17.000 kr kvar och vinner du 10 miljoner så blir det 700 000 kr kvar . Inte kul. Det borde vara skattade och klara pengar man får. Det kan det inte bli för de har inget tillstånd i Sverige. Så det är ju en stor bluff.
    Gunvor A, 30 jun 2015 16:32:15
  34. Besviken 3 tim i kö sen sa någon att det blivit fel. Skall inte vara med i det här spelet.
    k dahlström, 24 jun 2015 15:05:13

Fler sidor: 1 2 Nästa »

Kommentera Europaspelet

  1. (publiceras inte)

  2. Observera att du själv ansvarar för de uppgifter du publicerar på denna sida. Publicerat innehåll förhandsgranskas inte. Hets mot folkgrupp, förtal och liknande är strikt förbjudet. Kontakta oss om du vill ta bort eller anmäla kommentarer/nummer.

Missat samtal

  • Glöm inte att kommentera längst ner på sidan!

Dela med dig av Vemringde.se



Annons