Europaspelet
Europaspelet ringer oftast från:
Vill du lägga till något?
Andra kan behöva information från dig. Vi rekommenderar att du
skriver en kommentar om "Europaspelet"
Namnet
Europaspelet är inlagt av våra besökare och genom iPhone-appen.
Europaspelet kan använda sig av andra nummer. Om du vill lägga till ett nummer kan du skriva in det i rutan som
finns här.
Är "Europaspelet" felaktigt?
Meddela oss omedelbart på info@vemringde.se med vilka ändringar som behövs göras, till exempel om du vill att den här sidan skall tas bort. Du kan också maila och be om att lägga till fler telefonnummer om något saknas.
Undvik oseriösa telefonförsäljare!
Ladda ner appen
Kommentarer
Skriv en kommentar om Europaspelet
Kommentera Europaspelet
Hur har ni gjort ? Tacksam för hjälp och svar till en lättlurad. =(
kundtjanst@europaspelet.com
eller
support@aylevo.com14 jul 2015 16:25:01 | olämplig?
Blev uppringd på: 046-560 10 1029 jul 2015 09:41:25 | olämplig?
Nu har jag lärt mig, att ALDRIG köpa något över telefon!!
Hälsningar Maria23 nov 2015 12:57:37 | olämplig?
Det är inte lätt att ringa till dom. Man få bara ett telefonsvarare som säger Är inte tillgängliga för sökt att ringa senare. jag håll på ny i två veckor att nå dom.
Ska nu anmäla till polisen för detta.11 jan 2016 10:34:05 | olämplig?
MVH överlyckliga Johanna31 maj 2015 23:01:23 | olämplig?
Om 400 personer är utvalda per dragning ca 4 ggr per år borde fler tala om att de vunnit då dessa 400 ska vara garanterad vinst. Bluff!!!!26 aug 2015 19:28:13 | olämplig?
Jag var garanterad vint, det var dock inte tal om hur mycket (hade han sagt typ 1 miljon hade jag varit än mer avståndstagande såklart). Utan jag tänkte att det kanske är typ en liten slant. Jag var tvungen att vara med fram till typ september då dragningen var, men som kompensation för dessa månaders betalning av prenumeration från min sida skulle det komma någon värdecheck. Jag fick namn och kontaktnummer. Tyvärr slängde jag bägge dessa då jag hade sagt upp lotteriet, vilket jag gjorde i god tid.
Fick trots detta en faktura till vilken jag ringde kundtjänst om och som dem skulle makulera. Trots detta kom två påminnelser vilka jag ringde om bägge gångerna. Dessa skulle också makuleras. Nu har jag fått brev från inkasso på räkningen. Ringde återigen kundtjänst på Europaspel och de sa att jag skulle borste från inkassoräkningen och att även denna skulle dem ta om hand om.
Ringde polisen och pratade lite och jag sa att jag var fundersam ifall jag kanske borde anmäla. Hon gav mig rådet att scanna in fakturan från inkasso, mejla den till inkasso och bestrida den. Har gjort det nyss. Sen gav hon mig också rådet att även mejla Europaspelet om det hela och inte bara ta det muntligt som jag tidigare gjort. Gjort det också nu (verkar ju osäkert om man får svar dock, har hotat med polisanmälan redan i ämnesraden dock). Om annat bad hon på polisen mig att kontakta min kommuns konsumentvägledare så det blir väl nästa steg då.
Självklart har jag inte sett röken av någon garantivinst, men det skiter jag i nu. Jag vill bara ha bort den här satans fakturan och lägga allt bakom mig. Tydlig bluff, men om det inte är bluff är det fortfarande ett skitföretag med råge!
Hoppas någon annan här kanske får hjälp av det jag berättar :)28 okt 2015 19:01:11 | olämplig?
Hallå konsument avråder från att betala fakturor och vill att man polisanmäler direkt!
Oavsett vad du sagt i samtalet med den lismande säljaren så skall du inte betala. Superspelet saknar tillstånd att driva spelverksamhet i Sverige (Fast de hävdar att det bedrivs från utlandet).
Alltså, bestrid alla fakturor. Spara mailkonversatiionerna.
Jag känner mig verkligen lurad av Europaspelet och svarar inte längre på främmande nummer och kollar upp dem innan jag ringer tillbaka. Trots att mitt mobilnummer är registrerat hos Nix får jag varje vecka samtal från främmande nummer som jag inte svarar på och är telemarketingföretag när jag kollar upp dem.
Jag uppmanar er alla att akta er för telefonförsäljare därför att den som säger ja till alla telefonförsäljare kan få sin lön ruinerad av räkningar.
Hittade nummer till deras kundtjänst på fakturan. Alltid lång väntetid och någon gång blev jag nedkopplad, men tillslut svarade den alltid. Dock så låtsas dem ju bara lyssna så man måste vara sjukt jävla hård då man säger att man vill säga upp skiten.
Mejladress hittade jag på något ställe i detta forum (fanns två, men en kom tillbaka som felmeddelande, och den andra fick jag svar på).
El konsument16 dec 2015 17:36:55 | olämplig?
Kan tillägga att jag sa att han skulle skicka hem en skriftlig bilaga så att jag kunde gå igenom allt i lugn och ro, och då insisterade han att detta är ett muntligt avtal osv.. Va på er vakt och va inte lika lättlurad som jag var!
16/9 fick jag ett samtal från en Johan Persson från Europaspelet. Precis som andra beskrivit här så lät allting för bra för att vara sant(!) Det som hände var att denna Johan träffade en öm punkt i mitt hjärta, nämligen möjligheten att hjälpa människor i nöd genom dessa 10% som utlovas att sätta över på ett så kallat 90-konto. Det tog lååång tid innan jag bestämde mig men sa till slut "ja". Johan var verkligen jättetrevlig och tillmötesgående på alla sätt. (Lurigt!) Berättade för en kompis att jag deltog i detta, vi googlade Europaspelet och datorn fick för fan fnatt!! Det var nästan så att det "blinkade rött" över hela skärmen och bla hittade jag den här tråden, tack gode Gud!
Idag ringde jag upp det numret som Johan ringt mig ifrån;
08-408 048 76. Jag ringde strax efter 12.00 då de har telefontid mellan 12.00 och 17.00. Under de första fyra försöken blir samtalet nedkopplat och tre tut hörs i luren. Kanon, tänkte jag, jag är blåst på riktigt! Prövade igen några timmar senare och hamnade som #28 i en telefonkö avsedd för reklamation/återköp(!) Efter 45 minuter kom jag fram...jag sa åt henne att hon hade två val och att inget av dem skulle ge dem några pengar. Antingen, sa jag, ser du till att fakturorna makuleras och att jag tas bort ur ert system NU, eller så skickar ni fakturorna och jag kommer bestrida varenda en och polisanmäla er. Det är bara att välja! Jag passade samtidigt på att fråga henne om hon var medveten om att hon jobbar åt ett blufföretag, fick inget svar på det. Fakturorna är makulerade och jag är borttagen och samtalet var över på 10 minuter. Jag fick en bekräftelse på mejl efteråt att jag utnyttjat min ångerrätt.
Det finns en mejladress till de också, vet ej om man når dem den vägen, men i alla fall; support@europaspelet.com
Hoppas som sagt att detta kan hjälpa någon annan som fått samma typ av samtal. Ha en fortsatt fin kväll! :)
Har nu läst många inlägg och har genast mailat och sagt upp och att det är ångerrätt.
Hoppas att dom ordnar det för annars blir det anmälan.
När jag la på kändes detta oerhört fel och konstigt så jag googlade upplevelser och ringde. De svarade och sa att de inte hade något med europaspelet att göra och att de inte ger ut presentkort på 1500kr i samarbete med europaspelet. Jag försökte ringa tillbaka för att berätta det personalen på upplevelser hade sagt och på grund av det ta tillbaka mitt deal med dem men dem svarade inte. Jag har ringt ett flertal gånger utan svar.
Jag gjorde idag en polisanmälan på 11414 (tur att de har öppet dygnet runt). Jag tackade ja, sa upp dagen efter och fick bekräftelse på mail.
2 veckor senare kom en faktura ändå, jag mailade och fick bekräftelse på att den var makulerad.
Ytterligare 2 veckor senare kommer en påminnelse och där är vi nu och jag gjorde en anmälan.
Det tråkiga är att allt verkar så bra, spelet uppsägning, makulering...
Det enda de verkar vilja är att man ska tröttna och betala, eller bli rädd för inkasso och betala.
Tråkigt med såna typer.
/Gert 53
De har ju inget tillstånd i Sverige, hur får du skatta pengarna då i Sverige då får man inte behålla så mycket av 25.000 kr. Det blir runt 17.000 kr kvar och vinner du 10 miljoner så blir det 700 000 kr kvar . Inte kul. Det borde vara skattade och klara pengar man får. Det kan det inte bli för de har inget tillstånd i Sverige. Så det är ju en stor bluff.