072401
Vi har 30 samtal och 42 inlägg
Skriv en kommentar på 072401
Rapportera samtal från 072401
-
#NummerNoteringDatum
- 10724012021-02-23
- 20724012020-11-25
- 30724012020-10-07
- 40724012019-10-19
- 50724012019-09-07
- 6072401 via iPhone2017-05-26
- 70724012012-10-16
- 80724012012-09-10
- 90724012012-09-10
- 100724012012-07-06
- 110724012012-01-08
- 120724012011-09-29
- 130724012011-09-09
- 140724012011-05-12
- 150724012010-08-02
- 160724012010-07-10
- 170724012010-06-15
- 180724012010-06-08
- 190724012010-06-02
- 200724012010-05-12
- 210724012010-01-31
- 220724012010-01-26
- 230724012010-01-12
- 240724012009-11-09
- 250724012009-11-09
- 260724012009-08-18
- 270724012009-07-26
- 280724012009-06-05
- 290724012009-01-29
- 300724012009-01-27

Är förbannad på Tele2 som vägrar ta sitt ansvar när de har ett uppenbart lurendrejarbolag som samarbetspartner.
Ska driva den här frågan så långt det går av princip. De ska inte få bedriva verksamhet som strider mot svensk lag.
Ni ckickar till mig en faktura varje vecka på 25 kr och ni säger om jag vill ta avslut jag måsta ckicka avslut till
72401 och jag gör men det går inte
ckicka sms, så jag vill inte att ni ska tar fler betalt annars jag kommer att anmäla er.
Har inte med dem att göra.
Ska nu Polisanmäla detta.
Tydligen hade någon annan haft det numret innan och sms kom nästa direkt
Jag ringde Telias faktura avdelning och de sa att de skulle säkerställa att inga fler SMS kom och de tog på sig kostnaden. Jag valde istället att byta telefonnummer för min Son.
"Tjänsten är nu stoppad. Starta igen? SMSa rätt nyckelord till kortnumret. MVH Ericsson IPX - 010-7166333,se.customerservice@ipx.com"
Skall ringa min operatör under morgondagen, o kolla upp närmare vad detta är! Är det någon form av prenumeration så skall jag polisanmäla detta då jag verkligen inte har beställt något, inte ens av misstag!
De sa att sms:et kostade 40 kr och kom från företaget SMSfestivalen.se som har en tjänst där man för 40 kr/vecka kan skicka 140 sms/vecka från sin dator...
Jag har ett så kallat flatrate-abonnemang och har därmed ingen kostnad för sms...så detta är rent bedrägeri!!
Jag ringde dem på telefonnummer 08-505 210 35 men ingen svarade utan kopplades till telefonsvarare...
Jag har mailat dem på help@smsfestivalen.se och krävt att de kontaktar min operatör 3 och stryker debiteringen...men detta lär väl inte hända!? Hotade även med polisanmälning. Kontaktade Etiska Rådet för Betalteletjänster med en gång och nu får vi se vad de säger...
Får se hur detta slutar...
De sa att sms:et kostade 40 kr och kom från företaget SMSfestivalen.se som har en tjänst där man för 40 kr/vecka kan skicka 140 sms/vecka från sin dator...
Jag har ett så kallat flatrate-abonnemang och har därmed ingen kostnad för sms...så detta är rent bedrägeri!!
Jag ringde dem på telefonnummer 08-505 210 35 men ingen svarade utan kopplades till telefonsvarare...
Jag har mailat dem på help@smsfestivalen.se och krävt att de kontaktar min operatör 3 och stryker debiteringen...men detta lär väl inte hända!? Hotade även med polisanmälning. Kontaktade Etiska Rådet för Betalteletjänster med en gång och nu får vi se vad de säger...
Får se hur detta slutar...
jag har aldrig tackat ja eller beställt någonting. detta bara kommer....
Fick ett telefonsamtal av en " svensktalande med brytning " erbjöds att prova på deras unika erbjudande.
Svar till denna person jag vill inte ha er tjänst så sluta ringa om detta han försökte med att få spela in en bäställning men jag knoppade av honnom.
Någon dag senare började komma SMS i min telefon som jag raderade genast.
Tänkte inte mer på detta uan i dag fick jag en faktura från telia där de hade debiterat mig för medlemsskap.
Summan var på 480:- plus moms.
Ringde telia och frågade vad fan är detta, jag har inte bestält denna tjänst.
Deras svar var att de kunde inget göra utan jag fick besked att ringa detta företag
Polisanmälan för bedrägeri gällande både telia och detta företag kommer att inlämnas
Är förbannad på Tele2 som vägrar ta sitt ansvar när de har ett uppenbart lurendrejarbolag som samarbetspartner.
Ska driva den här frågan så långt det går av princip. De ska inte få bedriva verksamhet som strider mot svensk lag.
har länkat till dom. Efter att ha lagt 3 dagar i eviga telefonsamtal med Cecilia på kundtjänst. Har jag blivit lovad mina 390:- tillbaka.
Inom 3 veckor skall så ske. Vi får väl se hur det går. Helt klart är Tele2 på något sätt har lämnat ut våra nr. och har därmed ett ansvar.
fortsättning läar väl följa.
Ringde deras kundtjänst och fick prata med en yngre tjej som sa att jag gick med i tjänsten 19 januari genom att jag köpt en låt. Låten var inte alls inom min musik smak och min mobil var på reparation den 19 januari så det har jag självklart inte gjort. Bedrägeri säger jag!