072401 - Vemringde.se

072401

  • Riktnummer 072 = Mobiltelefoner

  • Vi har 30 samtal och 42 inlägg
    Skriv en kommentar på 072401

    Rapportera samtal från 072401

    Gilla och dela vår info om 072401

    • #
      Nummer
      Notering
      Datum
    1. 1
      072401
      2021-02-23
    2. 2
      072401
      2020-11-25
    3. 3
      072401
      2020-10-07
    4. 4
      072401
      2019-10-19
    5. 5
      072401
      2019-09-07
    6. 6
      072401 via iPhone
      2017-05-26
    7. 7
      072401
      2012-10-16
    8. 8
      072401
      2012-09-10
    9. 9
      072401
      2012-09-10
    10. 10
      072401
      2012-07-06
    11. 11
      072401
      2012-01-08
    12. 12
      072401
      2011-09-29
    13. 13
      072401
      2011-09-09
    14. 14
      072401
      2011-05-12
    15. 15
      072401
      2010-08-02
    16. 16
      072401
      2010-07-10
    17. 17
      072401
      2010-06-15
    18. 18
      072401
      2010-06-08
    19. 19
      072401
      2010-06-02
    20. 20
      072401
      2010-05-12
    21. 21
      072401
      2010-01-31
    22. 22
      072401
      2010-01-26
    23. 23
      072401
      2010-01-12
    24. 24
      072401
      2009-11-09
    25. 25
      072401
      2009-11-09
    26. 26
      072401
      2009-08-18
    27. 27
      072401
      2009-07-26
    28. 28
      072401
      2009-06-05
    29. 29
      072401
      2009-01-29
    30. 30
      072401
      2009-01-27

    Kommentarer

    Skriv en kommentar på 072401
    1. Högst rankade kommentarerna
    2. Telefonräkningen var dubbelt mot vanligt den här månaden. Vid samtal till Tele2 visade det sig att Bell Multimedia hade fakturerat 270kr för "multimediatjänster" som jag aldrig tagit del av. Pratade både med Tele2 som hänvisade till Bell Multimedia och med sagda skumraskbolag. De hävdade att jag ingått ett avtal jag inte ingått, och att det kostade 30 kr i veckan för en tjänst jag inte haft någon som helst aning om.
      Är förbannad på Tele2 som vägrar ta sitt ansvar när de har ett uppenbart lurendrejarbolag som samarbetspartner.
      Ska driva den här frågan så långt det går av princip. De ska inte få bedriva verksamhet som strider mot svensk lag.
      Niklas, 18 mar 2009 15:45:08
    3. Jävligt synd att ERB inte har rättslig makt att tvinga någon. ERB kan bara ge rekommendationer inte dela ut vite eller liknande. Lyckligtvis så fäster domstolarna stor vikt vid dessa olika råd. Hoppas att ALLA som råkat ut för den här skiten anmäler, gärna tillsammans. Sätt upp ett forum där ni kan samla all information och lämna sen in en gemensam anmälan. Det ger tyngd.
      Andreas, 19 maj 2009 13:12:01
    4. Alla kommentarer (42)
    5. Hej mitt namn är zakaria kasmi
      Ni ckickar till mig en faktura varje vecka på 25 kr och ni säger om jag vill ta avslut jag måsta ckicka avslut till
      72401 och jag gör men det går inte
      ckicka sms, så jag vill inte att ni ska tar fler betalt annars jag kommer att anmäla er.
      Zakaroa, 27 okt 2016 16:59:32
    6. Vad ska jag göra att gå och. Chatta på badoo varför
      Besir ajrizi, 31 jan 2016 17:10:38
    7. Vill ha super powerspp
      Pierre pettersson, 8 feb 2015 08:47:24
    8. 72401
      Pierre pettersson, 8 feb 2015 08:45:22
    9. 72401
      pierre pettersson, 8 feb 2015 08:44:20
    10. click on the settings buton the click the i safari option click on it the click on delet cookies it helps !
      läs, 26 jul 2012 13:29:04
    11. samma här.
      Har inte med dem att göra.
      Ska nu Polisanmäla detta.
      Lars, 13 okt 2011 16:42:17
    12. Jag hade laddat ner en app med en ficklampa i mobilen och helt plötsligt när jag hade använt ficklampan för första gången kommer det ett mysko SMS/MMS med en prenumeration på "pinsamma videofilmer" för 44kr/vecka. Skickade efter 5 minuter ett stopp men har nu fått fakturan från TELIA där det finns 44kr för mobiltjänster...... Vilket skit! Ska ringa TELIA men vad jag förstår på tidigare kommentarer verkar det vara lönlöst.....
      NB, 15 aug 2011 17:41:46
    13. Min son fick ny mobil idag men nytt nummer från Telia
      Tydligen hade någon annan haft det numret innan och sms kom nästa direkt
      Jag ringde Telias faktura avdelning och de sa att de skulle säkerställa att inga fler SMS kom och de tog på sig kostnaden. Jag valde istället att byta telefonnummer för min Son.
      Pappa Matte, 7 okt 2010 18:12:57
    14. ja får medelanden och mms från x-models men vet ej varför hur får man bort det det står att man ska starta deras tjänst men ja har alltid tagit bort dem och nu märkte ja att dom drog 9 kr sms så hur ska man få bort dessa?????????
      Simon, 18 jul 2010 20:55:54
    15. Fick meddelande, att jag prenumererat på en tjänst - nedladdning av roligaste video - vilket jag inte gjort. Prenumerationen skulle kosta 44:- per vecka. Om jag ville stoppa tjänsten kunde jag göra det genom att SMSa STOPP till 72401, men SMSet skulle kosta 44:-. Jag har kontantkort och jag kunde konstatera, att 44:- dragits från kortet.
      Leif Gustafsson, 20 maj 2010 22:59:15
    16. Jag får sms varje dag om att jag ska starta nån tjänsk wap.xmodel.se jag trodde det inte var något men nu när jag fick räkningen hade dom jävlarna dragit pengar någon som vet hur jag gör för att ta bort tjänsten???
      hans, 10 maj 2010 04:54:07
    17. Gå inte in på företagets hemsida.Gjorde det för skojs skull och kom till en av alla dessa halvanonyma sidor med länkar till olika tjänster.Genast varnade mitt antivirusprogram att en sk spybot hade försökt installera sig på datorn.Säkert ingen tillfällighet.
      CeL, 31 dec 2009 02:12:16
    18. Igår kl 19:00 ca började det komma videofiler i sms till mig från detta nr... trailer för Harry Potter-dvd:n... 20 på en timme blev det innan jag ringde Telenor som bad mig skicka stopp till dem. Då fick jag meddelande att tjänsten var avbeställd (tack, men vilken tjänst?! Jag har inte beställt nåt) och en minut senare ännu ett sms. Detta upprepades ca 30 ggr. Efter fyra samtal till Telenor har jag nu spärrat alla tjänster, jag är inte intresserad av nån skit ändå... och vid midnatt hade jag hunnit få ca 80 sms. Hoppas verkligen inte att de tar 30 kr styck som några här har varit med om!!! Och vafaan Pecka... jobbar du för det där företaget eller?! Jag har verkligen inte beställt nåt, så kom inte och kalla oss idioter.
      JULIE, 24 nov 2009 09:15:59
    19. Har nu fått över 30 MMS från detta nr. 72401 endast idag på några timmar, går inte att öppna dessa de är gråa i färgen. skickade STOP till 72401 och fick detta till svar--
      "Tjänsten är nu stoppad. Starta igen? SMSa rätt nyckelord till kortnumret. MVH Ericsson IPX - 010-7166333,se.customerservice@ipx.com"
      Skall ringa min operatör under morgondagen, o kolla upp närmare vad detta är! Är det någon form av prenumeration så skall jag polisanmäla detta då jag verkligen inte har beställt något, inte ens av misstag!
      Rebecka, 23 nov 2009 21:32:37
      1. Birgitta Hur gick det med betaltjänsten du skrev om 23 nov 2009. Jag har fått exakt samma sms i dag! Vad gör man?20 mar 2012 17:42:47 | olämplig?
      2. Jonatan Fick precis samma meddelande när jag skickade: STOPP till 72401, Jag har absolut inte tackat ja/Beställt nån jävla prenumeration på Porr videos... (vad jag fick i första smset)10 jun 2012 13:01:20 | olämplig?
      3. Svara
    20. Fick ett sms där det stod "text 2" från nummer 72401...jag googlade numret och hamnade här vilket gjorde att jag omgående kontaktade min operatör 3.
      De sa att sms:et kostade 40 kr och kom från företaget SMSfestivalen.se som har en tjänst där man för 40 kr/vecka kan skicka 140 sms/vecka från sin dator...
      Jag har ett så kallat flatrate-abonnemang och har därmed ingen kostnad för sms...så detta är rent bedrägeri!!

      Jag ringde dem på telefonnummer 08-505 210 35 men ingen svarade utan kopplades till telefonsvarare...
      Jag har mailat dem på help@smsfestivalen.se och krävt att de kontaktar min operatör 3 och stryker debiteringen...men detta lär väl inte hända!? Hotade även med polisanmälning. Kontaktade Etiska Rådet för Betalteletjänster med en gång och nu får vi se vad de säger...

      Får se hur detta slutar...
      Martin, 17 nov 2009 18:51:21
    21. Fick ett sms där det stod "text 2" från nummer 72401...jag googlade numret och hamnade här vilket gjorde att jag omgående kontaktade min operatör 3.
      De sa att sms:et kostade 40 kr och kom från företaget SMSfestivalen.se som har en tjänst där man för 40 kr/vecka kan skicka 140 sms/vecka från sin dator...
      Jag har ett så kallat flatrate-abonnemang och har därmed ingen kostnad för sms...så detta är rent bedrägeri!!

      Jag ringde dem på telefonnummer 08-505 210 35 men ingen svarade utan kopplades till telefonsvarare...
      Jag har mailat dem på help@smsfestivalen.se och krävt att de kontaktar min operatör 3 och stryker debiteringen...men detta lär väl inte hända!? Hotade även med polisanmälning. Kontaktade Etiska Rådet för Betalteletjänster med en gång och nu får vi se vad de säger...

      Får se hur detta slutar...
      Martin, 17 nov 2009 18:51:06
    22. Jag har fått dessa sms varje helg sedan 5 månader tillbaka. och det har dragits minst 100 kr varje månad från mitt konto. jag försöker avsluta detta nu. annars polisanmäler jag.
      jag har aldrig tackat ja eller beställt någonting. detta bara kommer....
      Asmar, 25 okt 2009 17:29:13
    23. Kännerr mig trakasserad att dom kommer med sexuella antydningar via sms. Varje gång man öppnar meddelanden från detta nummer så dras en summa och jag måste öppna meddelandet på mobilen för att kunna radera det. Är det någon som vet vad jag ska göra för att slippa detta framöver?
      Kalle_balle, 3 okt 2009 01:16:11
    24. Glömde säga, att bara för att man öppnar ett sms så händer inget. Är verkligen folk så här okunniga?
      Pecka, 15 jul 2009 22:11:13
    25. Måste säga att jag är förvånad över hur korkade folk är som skaffar såna här saker utan att veta vad det egentligen är. Ni som säger att ni inte beställt något: skitsnack. Till dig som skrev att det kan ha blivit av misstag: osis!
      Pecka, 15 jul 2009 22:08:24
    26. Jag har fått en massa meddelanden från 72401 att jag har detta nummer ute på i en porrtidning.Vad ska jag göra,anmäla?
      Gullan, 13 jun 2009 09:54:16
    27. Jävligt synd att ERB inte har rättslig makt att tvinga någon. ERB kan bara ge rekommendationer inte dela ut vite eller liknande. Lyckligtvis så fäster domstolarna stor vikt vid dessa olika råd. Hoppas att ALLA som råkat ut för den här skiten anmäler, gärna tillsammans. Sätt upp ett forum där ni kan samla all information och lämna sen in en gemensam anmälan. Det ger tyngd.
      Andreas, 19 maj 2009 13:12:01
    28. Har Polis anmält idag! Ska gå vidare gentemot Telia! Fan man har inte tid med sån skit!
      Lasse, 14 maj 2009 13:42:41
    29. Vi är vist ett gäng idioter enligt detta företag.
      Fick ett telefonsamtal av en " svensktalande med brytning " erbjöds att prova på deras unika erbjudande.
      Svar till denna person jag vill inte ha er tjänst så sluta ringa om detta han försökte med att få spela in en bäställning men jag knoppade av honnom.
      Någon dag senare började komma SMS i min telefon som jag raderade genast.
      Tänkte inte mer på detta uan i dag fick jag en faktura från telia där de hade debiterat mig för medlemsskap.
      Summan var på 480:- plus moms.
      Ringde telia och frågade vad fan är detta, jag har inte bestält denna tjänst.
      Deras svar var att de kunde inget göra utan jag fick besked att ringa detta företag
      Polisanmälan för bedrägeri gällande både telia och detta företag kommer att inlämnas
      Johnny, 21 apr 2009 16:27:33
    30. Djävla skit företag!!!!Bruttan Cecilia är hal som en ål................men tjata med eran operatör.........de kan ta bort kostnaden............Jag var så oförskämd mot henne idag, så jag var hon så skulle jag byta jobb.
      christina, 20 mar 2009 23:55:41
    31. Telefonräkningen var dubbelt mot vanligt den här månaden. Vid samtal till Tele2 visade det sig att Bell Multimedia hade fakturerat 270kr för "multimediatjänster" som jag aldrig tagit del av. Pratade både med Tele2 som hänvisade till Bell Multimedia och med sagda skumraskbolag. De hävdade att jag ingått ett avtal jag inte ingått, och att det kostade 30 kr i veckan för en tjänst jag inte haft någon som helst aning om.
      Är förbannad på Tele2 som vägrar ta sitt ansvar när de har ett uppenbart lurendrejarbolag som samarbetspartner.
      Ska driva den här frågan så långt det går av princip. De ska inte få bedriva verksamhet som strider mot svensk lag.
      Niklas, 18 mar 2009 15:45:08
    32. Jag har också problem med detta företag, jag har idag varit i kontakt med dem via telefon där jag blev ombedd att skriva till dem och säga upp tjänsten, som jag inte beställt. Jag har också pratat med min operatör, Telia, och där fick jag veta att denna tjänst fungerar som en prenumeration och kan ha blivit aktiverad av misstag på datorn och att jag måste säga upp denna för att inte fortsätta att bli debiterad. På Telia fick jag en mailadress til Bell multimedia, jag tänker skriva till dem och säga upp tjänsten och begära ett läskvitto från dem.
      knut, 17 mar 2009 15:56:19
    33. Har också fått den här skiten, och talat med tele 2 som vägrar svara på frågan, hurvida Bellmedia kan debitera mitt nr. utan att jag
      har länkat till dom. Efter att ha lagt 3 dagar i eviga telefonsamtal med Cecilia på kundtjänst. Har jag blivit lovad mina 390:- tillbaka.
      Inom 3 veckor skall så ske. Vi får väl se hur det går. Helt klart är Tele2 på något sätt har lämnat ut våra nr. och har därmed ett ansvar.
      fortsättning läar väl följa.
      Magnus, 17 mar 2009 15:09:19
    34. Fick mitt första sms från dem den 9 mars och tänkte inte mer på det, efter att fått dem varje dag så kollade jag upp vad det var för skit och såg att det kostade mig pengar.
      Ringde deras kundtjänst och fick prata med en yngre tjej som sa att jag gick med i tjänsten 19 januari genom att jag köpt en låt. Låten var inte alls inom min musik smak och min mobil var på reparation den 19 januari så det har jag självklart inte gjort. Bedrägeri säger jag!
      Micke, 17 mar 2009 14:46:31

    Fler sidor: 1 2 Nästa »

    Kommentera 072401

    1. (publiceras inte)

    2. Observera att du själv ansvarar för de uppgifter du publicerar på denna sida. Publicerat innehåll förhandsgranskas inte. Hets mot folkgrupp, förtal och liknande är strikt förbjudet. Kontakta oss om du vill ta bort eller anmäla kommentarer/nummer.

    För mer information



    Annons