0490762966 - Vemringde.se

0490762966

  • Riktnummer 0490 = Västervik

  • Vi har 25 samtal och 28 inlägg
    Skriv en kommentar på 0490762966

    Rapportera samtal från 0490762966

    Gilla och dela vår info om 0490762966

    • #
      Nummer
      Notering
      Datum
    1. 1
      0490762966
      2010-06-20
    2. 2
      0490762966
      2010-06-10
    3. 3
      0490762966
      2010-06-09
    4. 4
      0490762966
      2010-05-20
    5. 5
      0490762966
      2010-05-12
    6. 6
      0490762966
      2010-05-12
    7. 7
      0490762966
      2010-05-07
    8. 8
      0490762966
      2010-05-06
    9. 9
      0490762966
      2010-05-06
    10. 10
      0490762966
      2010-05-05
    11. 11
      0490762966
      2010-05-03
    12. 12
      0490762966
      2010-04-30
    13. 13
      0490762966
      2010-04-29
    14. 14
      0490762966
      2010-04-27
    15. 15
      0490762966
      2010-04-27
    16. 16
      0490762966
      2010-04-21
    17. 17
      0490762966
      2010-04-14
    18. 18
      0490762966
      2010-02-22
    19. 19
      0490762966
      2010-02-10
    20. 20
      0490762966
      2010-02-02
    21. 21
      0490762966
      2009-11-12
    22. 22
      0490762966
      2009-11-04
    23. 23
      0490762966
      2009-11-04
    24. 24
      0490762966
      2009-10-28
    25. 25
      0490762966
      2009-10-09

    Kommentarer

    Skriv en kommentar på 0490762966
    1. Högst rankade kommentarerna
    2. Han var mycket otrevlig och kunde inte ta ett nej utan bara fortsatte att prata. Jag lade på luren och hoppas puckot uppfattade vinken.
      Catharina, 12 apr 2010 13:58:40
      1. Gunilla Hej!
        samma har hänt mig, har anmält mitt nr till NIX-registret, sedan har jag polisanmält dem, samt mejlat till dem med att stämma dem om dom inte slutar! Har skrikit rätt i luren= JAG VILL INTE HÖRA PÅ DEJ, INTE heller ha ett enda JÄ_LA samtal till, så NU 1½ år senare har jafg fått det lugnt! Du kan även ladda ner m.truecaller.com det är bara en kostn. på 7 kr så skriver du in alla nr du vill slippa så går allt utanför din tel, du ser aldrig deras påringning.. Vilka samtal som helst kan man blockera både på hem o mobilen! Jag har laddat ner det programmet, så nu efter ÅTTA år slipper jag mitt X!!! Hurra! Lycka till mvh Gunilla24 jul 2011 19:43:34 | olämplig?
      2. Svara
    3. Bry er inte ens om att svar om detta nummer ringer. Otrevlig, dryg och förbannat vidrig kille som försöker pracka på en någonting diffust som rör ens pensionssparande. Kan inte ta ett nej, så som sagt, svara inte!
      Elisabeth, 11 maj 2010 15:32:55
    4. Alla kommentarer (28)
    5. Samma sak har hänt mig, jag skulle få ett mail. Har varit inne på mailen och kollat hela min semester. Har inte fått nått mail. Däremot hade jag fått ett brev upptäckte jag när jag öppnade min post. Ett brev med information och en faktura. Nu har jag ringt dem sen i tisdags (fredag idag), tror ni jag har fått någon hjälp?
      Nej, de säger bara att mina 14 dagars ångerrätt har gått ut och när jag vill prata med chefen ber hon att få ringa upp men gör inte det.

      Riktigt dåligt företag. Och säg inte att jag inte vet vad jag har tackat ja till, för de har lyssnat på filen och säger att jag tackar ja till INFORMATION (via mail har de pratat om INNAN de spelade in)... Säger inget om att jag tackar ja till information via posten...

      SKITFÖRETAG!

      Tror dessutom att chefen använde fel namn när jag pratade med henne i måndags. Frågade vad hon hette och hon svarade Alexandra. När jag pratade med en kille där dagen efter sade jag att en Alexandra skulle ringa upp mig. Han svarade då att det bara var han som jobbade i tisdags.
      Frida, 30 jul 2010 11:03:59
    6. Maila
      info@sweafondval.se och få bekräftelse på att de krediterar din faktura. Det har jag fått eftersom man enligt lagen har rätt till 30 dagars ångerrätt när det gäller pensionsrådgivning. Kolla konsumentverkets hemsida!! Trots att jag har fått två bekräftelser per mail att jag hAR SAGT UPP MIN PRENUMERATION OCH ATT DE KREDITERAR MIN FAKTURA HAR JAG fått inkasso. Jag kommer att polisanmäla och anmäla till konsumentverket. Stå på er!! Man kan även ringa en jurist för att få gratis rådgivning, 08-243085. Då kommer du till Konsumenternas bank och finansbyrå. 9-12 har de teletid.
      Linda, 22 jul 2010 16:42:50
    7. Jag har bestridit både fakturan och påminnelsen. Kände mig otroligt dum som gick på detta men man får väl lära sig av sina misstag. Jag pratade också med kvinnan, Katarina, och i hennes yr-kackel fick jag för mig att hon var från staten och det hade hänt något katastrof-artat med min pension. Under telefonsamtalet hörde jag aldrig något om betalning, men när jag lyssnar om på avtalet inser jag att det nämns, under en mikro-sekund mellan alla miljoner ord hon kastar in i vad annars skulle varit simpla meningar. Är det någon som har några tips på hur jag kan ta detta vidare? Om hon hotar med till exempel inkasso.

      Om ni råkar ut för telefonsamtal från dem, TACKA NEJ. Släng på luren i örat på dem. Svara inte! Har gått runt med en förlöjligande känsla och iskall inälvskramande ångest i flera veckor på grund av dem. Känner mig dum och lurad och korkad och oerfaren. Jag har verkligen lärt mig en läxa.
      Patricia, 19 jul 2010 00:07:58
    8. Har fått ett mail, men detta mail går inte att svara på!
      Kollade upp företaget och polisanmälade direkt.
      Verkar som att polisen ändå bryr sig, för dom har ringt upp och frågat efter fler detaljer så alla som blir utsatta för detta borde anmäla!
      Om man får en faktura ska man bara kryssa över den och skriva bestrides på den, sedan skicka tillbaka till adressen den är skickad från, eventuellt denna Linas adress.
      Jag ska även skicka en kopia till polisen med mitt ärendenummer.
      Hoppas att dom snart åker fast.
      Frida, 29 jun 2010 10:02:28
    9. Jag har haft samma problem som ni nämnt ovan! Akta er!!! Jag hade dock tur (var sjukt påstridig!), jag har skickat 1 mail om dagen sedan jag fick min faktura och idag fick jag ett svar att de kort och gott hade makulerat fakturan och att jag inte längre är kund där! Akta er för Swea fondval, sjukt oseriösa!!!
      Frida, 24 jun 2010 21:25:29
    10. Precis samma sak har hänt mig, tackade ja till att få ett mail, fick inget... får inte tag på någon på kundtjänst o nu står jag här med en jävla faktura! hur går man tillväga för att bestrida?
      Frida, 24 jun 2010 21:19:16
    11. Som sagt bara bluff!! Fick en faktura i brevlådan i slutet av maj utan att jag pratat med dem och aldrig hört talas om detta företag. Efter en del efterforskningar fick jag fram detta, tänkte det kan hjälpa några fler än mig!! Jag har nu gjort en polisanmälan i alla fall!!

      Hon heter Lina Andersson och är född 19860901.
      Har två adresser: Johannesbergsv. 6B och Kvarnagatn 5.
      Hon svarar inte på vare sig hemnr eller mobil, dessa är avstängda eller bara upptaget.
      Prova att maila henne till kundtjänst@sweafondval.se och kom ihåg att få mottagarkvitto på att hon öppnat ditt mail, då kan hon inte hävda att ni inte varit i kontakt och att du motsatt dig betalningsansvar!!
      Skicka bara tillbaka dina fakturor och påminnelser med kryss över och skriv motsätter mig betalningsansvar, skicka till båda adresserna för säkerhets skull!!
      Hon kommer garanterat hota dig med att inkassokrav och stämningsansökan men du kan vara lugn om du gjort alla dessa steg, då har hon inget att komma med!! :) :)
      Gör gärna även en polisanmälan så vi sätter dit henne, alla måste jobba för att försörja sig!!
      EE23, 23 jun 2010 08:06:35
    12. någon Lina Jenny Maria 0734602415 har ringt och sänt mig faktura på något som jag inte har beställt.
      jag har polisamnält fakturan och påmilnnelsefakturan.Jag har bestridit fakturan.Jag råder alla som är med om detta att polisamnäla fakturorna.Dett är ett bluffföretag och deras orgnummer finns inte registrerat.ANMÄL TILL POLIS!!!!!!!
      angela, 22 jun 2010 20:27:01
    13. De skickar inga mail så det finns ingen chans att "tacka nej". Fakturan kommer och påminnelse kommer och hot om inkasso kommer men inget mail.
      Oerhört oseriöst företag. Polisanmäl direkt.
      Elin, 22 jun 2010 20:19:55
    14. Vilket JÄVLA skit!!! Jag känner mig otroligt lurad. Tanten som ringde mig kunde verkligen prata och jag tackade ja till att få en kostnadsfri rådgivning och inget annat.
      Jag frågade även gång på gång om jag inte gjorde något på 14 dagar kommer jag att få betala något då? NEJ fick jag som svar. Nu har det kommit hem en faktura på 368 spänn för nån jävla prenumeration. Vad då för prenumeration? jag hörde inget om nån jävla prenumeration... Jag ringde upp swea fondval och fick prata med en tjej som skulle kolla upp en del saker och sedan återkomma till mig efter hennes lunch, ringde hon tillbaka? NEJ!!! Efter två dagars försök att nå dom via telefon fick jag tag på dom. OTROLIGT oseriöst företag och ingen medkänsla om att man kan göra misstag och missförstå saker. Jag grät till och med i telefonen när jag ringde och förklarade min situation, men NEJ du får snällt ta och betala. Jag hade ju inte ringt och klagat om jag var med på noterna eller hur?
      AKTA ER FÖR Swea fondval dom lurar folk!
      Lurad, 14 jun 2010 11:02:50
    15. Blev upp ringd på mitt arbetsnummer av en kvinna somm presenterade sig som KAtarina och sa att hon ringde från Svea fondvalsrådgivning. Trevlig att prata med men oj vad lurad jag kände mig efteråt!!! Hon, som ni andra skriver, hade ett "munläder" som inte gick av för hackor. Den damen kunde prata. Talade om för mig att "Svea" hade samarbetes avtal med pensionsmyndigheten =ppm.nu sa hon. Mendet stämmer inte. Jag ringde pensionsmyndigheten och kollade BLUFF!!!!!!! Akta er för detta företag. Jag väntar också på ett mail!!!!!!
      Christel, 1 jun 2010 14:10:28
    16. Otrevlig, dryg kille. Jag ansåg det va onödigt eftersom jag bara är 20 år. Fick då en utskällning hur jag kunde tycka det va onödigt. Jag sa åt honom att lyssna en sekund på min motivering, det gjorde han inte utan skrek JAG LÄGGER PÅ, JAG LÄGGER PÅ NU. Klick så la han på. Inga argument varför jag skulle gå med.
      Josefin, 28 maj 2010 20:53:51
    17. han jag pratade med lät inte helt svensk och jag uppfattade heller inte något namn. han pratade väldigt mycket hela tiden om hur bra det var att gå med, jag gick med på att få mailet skickat till mig till slut för att kunna läsa genom och få 14 dagars betänketid men har inte fått något mail. kollade också väldigt noga med honom att det var enkelt att tacka nej och allt men de var hur enkelt som helst, bara svara nej på mailet. är lite orolig över att jag automatiskt kommer bli medlem och få behöva betala eller något liknande!
      Sandra, 23 maj 2010 22:54:52
    18. Sjukt otrevlig och oförskämd människa. Bara avbröt, käftade emot och försökte dumförklara mig. När jag stod på mig om att jag inte ville ha deras erbjudande om rådgivning blev han sur och slängde på luren!
      Sandra, 21 maj 2010 13:31:00
    19. Bry er inte ens om att svar om detta nummer ringer. Otrevlig, dryg och förbannat vidrig kille som försöker pracka på en någonting diffust som rör ens pensionssparande. Kan inte ta ett nej, så som sagt, svara inte!
      Elisabeth, 11 maj 2010 15:32:55
    20. har nu kontaktat polisen ang. detta nr men även UC (ifall dom försöker ordna kredit i ditt namn) fick hem brev idag från pensionsmyndigheten om min personliga kod (telefonsäljaren som beställt det utan att informera mig) och den tänker jag behålla för mig själv! Det är koden dom vill åt så dom kan göra ens val och även komma åt pengar själv! tror inte det kan hända så mycket mer nu men har ni fått hem brev så kommer säljaren förmodligen ringa snart igen och säg då bara nej tack och ge Inte ut koden. Uppmanar även er att kontakta polisen så dom vet att det har hänt flera. Då kanske dom gör en utredning av det?
      Josefine, igen., 10 maj 2010 17:01:41
    21. Fick precis ett samtal av en mycket otrevlig man, ville att jag skulle godkänna någon rådgivning men när inspelningen av mitt godkännande skulle börja, ångrade jag mig och han blev mycket otrevligt och förolämpade mig! Se upp för detta nummer, finns inget sådant företag registrerad!
      Sandra, 10 maj 2010 15:25:32
    22. Otrevlig person som ville skicka nåt mail om pensionsval, när jag tacka nej för fjärde gången blev han sur och la på.
      JosefineL, 10 maj 2010 13:45:41
    23. Samma nummer ringde mig i fredags (7e maj) och pratade pensionssparande, tackade såklart ja till ett mejl med mer infomation men har fortfarande inte fått något. Vad kan hända nu undrar jag? Med tanke på att han har dom mesta av mina uppgifter..
      Josefine, 10 maj 2010 01:25:32
    24. Mycket otrevlig försäljare som när jag tackade nej förolämpade mig. Känns som ett klassiskt bluffsamtal
      Josefin, 7 maj 2010 12:10:42
    25. missat samtal från detta nr.
      hanna, 6 maj 2010 16:57:41
    26. Fick samtal från dem idag, och uppfattade inte vad personen som ringde hette, men eftersom han sa att jag skulle få ett mail där jag kunde läsa igenom allt och sedan ha 14 dgr på mig att tacka nej så tyckte jag att detta lät bra. Han pratade på och det lät aldrig som om han "sålde" nåt. Så jag lämnade mina uppgifter ( dumt inser jag nu), och väntar på mail, antar att det inte kommer att komma nåt... Är det någon som har fått hem någon faktura, och polisanmält detta, det kan väl inte få gå till såhär. Jag tackade inte JA i samtalet, jag tackade endast ja för att få mailet och frågade även om jag kunde tacka nej i mailet och JA svarade han som ringde. Vi får väl se vad som händer.
      Elin, 5 maj 2010 10:53:32
    27. Pensionsvalet, var otydlig med vad han ville, trodde jag var 18, när jag sa jag var 28 ville han inte prata längre eller förklara varför han ringde
      sandra, 3 maj 2010 15:10:10
    28. Samma sak hände mig. Fick aldrig något mail.
      Malin, 3 maj 2010 12:58:24
    29. väntade på mail, för att kolla erbjudande, ångerrätt inom 14 dgr, ej hörts av. Dåligt
      Alva, 26 apr 2010 14:48:37
    30. missat samtal men samma har ringt förut
      jojo, 22 apr 2010 11:33:45
    31. De kan dra åt pipsvängen!
      Karl, 21 apr 2010 11:27:47
    32. Han var mycket otrevlig och kunde inte ta ett nej utan bara fortsatte att prata. Jag lade på luren och hoppas puckot uppfattade vinken.
      Catharina, 12 apr 2010 13:58:40
      1. Gunilla Hej!
        samma har hänt mig, har anmält mitt nr till NIX-registret, sedan har jag polisanmält dem, samt mejlat till dem med att stämma dem om dom inte slutar! Har skrikit rätt i luren= JAG VILL INTE HÖRA PÅ DEJ, INTE heller ha ett enda JÄ_LA samtal till, så NU 1½ år senare har jafg fått det lugnt! Du kan även ladda ner m.truecaller.com det är bara en kostn. på 7 kr så skriver du in alla nr du vill slippa så går allt utanför din tel, du ser aldrig deras påringning.. Vilka samtal som helst kan man blockera både på hem o mobilen! Jag har laddat ner det programmet, så nu efter ÅTTA år slipper jag mitt X!!! Hurra! Lycka till mvh Gunilla24 jul 2011 19:43:34 | olämplig?
      2. Svara

    Kommentera 0490762966

    1. (publiceras inte)

    2. Observera att du själv ansvarar för de uppgifter du publicerar på denna sida. Publicerat innehåll förhandsgranskas inte. Hets mot folkgrupp, förtal och liknande är strikt förbjudet. Kontakta oss om du vill ta bort eller anmäla kommentarer/nummer.

    För mer information



    Annons