Online i Lund AB

Bekräftad företagsinformation
Skiffervägen 10
224 78 Lund

Telefon 046 – 270 10 00

Webbplats http://www.onlineilund.se
Organisationsnummer: 556479-8733

Online i Lund AB ringer oftast från:

Gilla och dela vår info om Online i Lund AB

Undvik oseriösa telefonförsäljare!
Ladda ner appen

Kommentarer

Skriv en kommentar
  1. Alla kommentarer (208)
  2. Oseriöst företag, sysslar med rena olagligheter, och ringer som idioter hela tiden. Polisanmäl dom som jag!
    Anders, 9 jun 2011 15:07:55
    1. Johanna Hej, alltså det dära numret 0462705128 har ringt mig idag och frågade om jag skulle prenuminera och att jag vunnit en biobiljett och jag fattade nite att han lurade mig, och nu försöker jag ringa upp de dära numret och säga att dom inte ska skicka något, jag visste ju inet att han lurat mig,hur ska jag göra för att anmäla dom ? eftersom att jag inte får tag på dom...23 okt 2011 16:11:18 | olämplig?
    2. Till Ring 0462701080 de e säljledningen16 nov 2011 02:38:54 | olämplig?
    3. Svara
  3. Ärligt talat, jag gillar inte heller fenomenet "telesäljare". Mig ringer dom typ en gång om dagen men det skiter jag i för jag vill inte prata med dom, då får dom ringa hur mycket dom vill och jag kommer ändå aldrig svara. Telefonsäljare är oxå ett yrke precis som vilket yrke som helst, har själv provat på det och det är pest och pina, speciellt om man jobbar på provition och MÅSTE sälja för att tjäna nåt överhuvutaget. Vissa är ju duktiga på det och andra passar det inte alls, tyvärr är det ett yrke som gör folk irriterade men att säljaren ska bli irriterad för att man blir grinig i andra änden av luren är fel fel fel, har man gett sig in i leken får man leken tåla. Jobbar själv på bensinstation och om jag skulle bli irriterad över en grinig kund skulle jag förmodligen få sparken. Gör vad ni vill, jag ger f-n i att svara och sen skiter jag i det, orka gå å vara grinig och sur hela tiden..
    Simon, 5 maj 2011 18:59:14
    1. Jon Holstein Som nämns ovan, så använder dom ett dialer-sytem. Det vill säga det är en dator som ringer uppp. Och en dator kan aldrig bli less på att försöka. Så om du inte svarar så kommer dom med all säkerhet ringa igen.

      Man kan ju alltid svara och lägga på, för då kostar det i alla fall pengar för dom.23 aug 2011 17:06:45 | olämplig?
    2. Nisse Gör det enkelt för er: Svara, tacka nej snabbt så att de kan ringa någon annan, det blir en markering på att du är uppringd. De ringer inte igen med samma erbjudande under den kampanjen om ni tydligt har tackat nej.22 nov 2011 18:56:33 | olämplig?
    3. Svara
  4. Ja men herregud att ni sitter och whinar på telesäljare... De gör ju sitt jobb och sen kan inte de veta om de ringde vid rätt eller fel tidpunkt heller det står ju inte i systemet att ni ska käka middag kl 19.43 ... Sen om ni ber de snällt att ta bort er gör de det. Och ni som har småbarn som ska läggas här finns ett hett tips testa ha telefonen i ett annat rum än där barnen ska sova :) Nix ja va beredd på at bli uppringda om ni ej uppdaterar eller haft tidningen inom 6månader eller visat intresse för produkten via nätet
    Jonas, 14 apr 2011 23:08:51
    1. Jon Holstein En telefonförsäljare vet inte när man äter.
      Men melllan 17 och 10 borde räknas som helig tid.
      Sen kan dom väl försöka få tag på folk mellan 10 och 17. Då folk inte äter, inte sover, inte nattar barn.

      Dom gör det jobbet för att dom är desperata.
      Få personer gillar att vara telefonförsäljare.
      Dom få som gillar det brukar söka sig till, eller finnas på, andra typer av telefonförsäljningsverksamheter. Inte dessa inhyrda center.

      Men telefonförsäljning till privatpersoner kan knappast lösa sig.
      Och dom anställda får knappast tillräcklig lön (ofta rent olagliga arbetsvillkor).
      Så call-center försäljare är ett yrke som borde bojkottas.23 aug 2011 17:11:43 | olämplig?
    2. Jonas Jag håller med dig. Oftast är telefon försäljare till privatpersoner ungdomar och de gör ju allt för att få pengar. Dock är karriären inte långvarig och de borde själva vara beredda på va de gett sig in på. Sen som ja sa om man e trött på bli uppring är de bara säga stryk mig från er lista så gör de det.

      När de gäller försäljning till företag är det en helt annan femma. Få seriösa företag ringer med Schysst försäljning. De mycke fulspel där de lurar folk att de vatt gratis de kostar nu 4000 lr liknande.

      Men ja man borde lägga ner teleförsäljningen. Ring de som köper via telefon men har en person sagt nej kmr personen med 99% sannolikhet säga nej nästa gång.17 nov 2011 23:39:16 | olämplig?
    3. Nisse Gör det enkelt för er: Svara, tacka nej snabbt så att de kan ringa någon annan, det blir en markering på att du är uppringd. De ringer inte igen med samma erbjudande under den kampanjen om ni tydligt har tackat nej.22 nov 2011 18:58:49 | olämplig?
    4. Svara
  5. Har läst några kommentarer och kan inte mer än skratta. Tänk så korkade ni är som säger att ni är NIX:ade. Upplysningvis om NIX. Har du handlat av ett företag så har dom rätt ringa dig upp till 6 .månader efter inköp eller prenumeration har tagit slut. NiX gäller bara i 3 år sen måste man förnya den. Med tanke på att många är så duktiga på att säga att dom är NiXade så måste även dom duktiga veta hur det funkar. T o m min 6-åring vet hur det funkar med NiX.
    Någon, 12 dec 2010 13:04:08
    1. Visa alla 6 kommentarer
    2. Jag NIX fungerar inte för mobilnummer.9 jan 2011 13:48:03 | olämplig?
    3. Andreas Online AB. Skitföretaget som sysslar med skattfusk.10 apr 2011 11:31:53 | olämplig?
    4. Mobiltelefoner får de väl inte ens ringa till?28 maj 2011 16:19:35 | olämplig?
    5. Någon annan Någon: De får ringa i 12 månader efter avslutad affärsrelation MEN Online ringde till oss nu, 2,5 år efter avslutad prenumeration. Inte seriöst, inte tål de ett nej heller.15 jun 2011 09:28:26 | olämplig?
    6. Leif Var i Svea Rikes lag står det att någon har rätt att ringa mig? Jag bestämmer väl själv över mitt liv.4 jan 2012 16:30:34 | olämplig?
    7. Sickan Till "Jag" : Man kan även NIXA mobilen. Det har jag gjort.10 dec 2013 16:46:39 | olämplig?
    8. Svara
  6. De som försvarar detta , det är samma som att det kommer folk till er dörr och plingar på för att sälja, vill ni det? Hur man än vrider och vänder på det så stör det folk och då skall TM företagen ge fan i det! Visst kan man kontakta dem och be dem sluta, vilket jag alltid gör, men det är min tid som måste offras för att leta reda på vilka det är, hitta kontaktuppgifter med mera. Att säga till säljarna hjälper ofta inte då samma företag ändå fortsätter ringa upp fastän man bett dem sluta ringa.
    JAg är inte arg på personalen, utan på fenomenet uppringande försäljning, det är ett otyg och borde förjudas!
    roger, 23 nov 2010 13:45:35
  7. Jag vill även tillägga att om ni lugnar ner er och inte blir så himla förbannade så skulle säljaren nog kunna ha en chans till att berätta om VARFÖR de inte svaras i andra ändan. Det är dailern som slår upp nr. och vi hinner inte med att ta alla samtal då det ringer upp och vi är i ett annat samtal = tomt samtal för er. VILKET INTE ÄR ARBETARNAS FEL"
    Mina, 30 sep 2010 23:15:10
    1. Jon Holstein Vänta, du säger att det inte är arbetarnas fel?
      Det är arbetarna som möter kritiken, det är dom som ska föra den vidare till ledningen. Så att ledningen vet att dialer-systemet inte fungerar bra.
      Det är dom anställda som finner sig i att ta dessa jobb.
      Det är dom anställda som inte säger upp sig när dom får veta hur det ligger till.
      Det är dom anställda som pratar i telefon.
      Folk har all rätt bli sur på den som sitter i andra luren.
      Att säga att dom inte rår för det är bara ett löjligt förenklande, till syvenne och sist, så har dom det ytersta ansvaret, och har accepterat det.23 aug 2011 17:15:59 | olämplig?
    2. Svara
  8. Hej! Alla här har inget bättre för sig än att klaga! Jag själv jobbar på online och är så ständigt trött att bli bemött på ett otrevligt sätt. Jag är 19år bor tillsammans med min man och har två barn att försörja, betala hyra och etc. jobb är jobb och ni som medmänniskor borde veta att man gör allt för överlevnad. Eftersom jag också har småbarn så kan jag inte lämna de förens min man kommit tillbaka då jag kan gå vidare till jobbet. Jo, självklart. Vill ni inte bli uppringda ber ni snällt att ert nummer ska plockas bort istället för att vara så gnälliga i luren och hänga på! då blir man ju självklar irriterad!
    Mina, 30 sep 2010 23:09:11
    1. Madde Jag har också jobbat med TM, vi hade inga såna problem? Men du som har småbarn borde väl iaf förstå att det är INTE kul när man lyckas få dem att sova precis och just då ringer nån och väcker den. Ärligt talat blir man väl irriterad vem det än är, men att ingen är där är det värsta!6 dec 2010 16:19:52 | olämplig?
    2. Krille Det var det dummaste jag har läst.
      Skaffa ett riktigt jobb eller gå på a-kassa istället, ingen kan vara så desperat att man jobbar som telesäljare. Personligen skulle jag hellre svälta ihjäl...9 dec 2010 16:28:43 | olämplig?
    3. Simon Har man gett sig in i leken får man leken tåla. Det finns andra yrken, passar det inte så byt. Dom ni ringer har all rätt att vara irriterad om dom känner för det5 maj 2011 19:06:12 | olämplig?
    4. Student Lägg din tid på en (distans)utbildning inom valfritt område istället för att sitta här och läsa, skriva och bli ledsen. Då kanske du kan skaffa dig ett anständigt jobb någon dag, och slippa störa gemene man i sin vardag. Lycka till!28 maj 2011 19:47:54 | olämplig?
    5. Svara
  9. Är det ingen som har en mailadress till eländet? Skulle vilja meddela dem att jag inte vill ha med dem att göra! Ringa funkar ju inte, fegisar!
    Lika trött som alla andra, 9 sep 2010 20:11:21
    1. Henrik Prova att ringa 046-2701080. Skäll gärna ordentligt och berätta vad du tycker. J..la terroristföretag!!22 dec 2010 15:55:22 | olämplig?
    2. Svara
  10. Instämmer med övriga komentarer.... Ge FA.... i att ringa om Ni inte vill ngt och dessutom sent på kvällen.. Barnen sover!!
    Ringde ikväll två ggr efter varandra, ingen i andra änden...... Är med i Nix men tydligen hjälper inte det, vad har de för rätt att gå förbi?????
    Karin, 30 aug 2010 21:00:27
    1. Mena hm..
      Online har olika uppdragsgivare och dom flesta privatpersoner man ringer till ( inte alla ) har varit kunder från tidigare uppdragsgivare eller fortfarande är. Med detta innebär att man är personerna finns på dessa uppdragsgivare register, som sedan Online får! Är man i Nix så kan man med andra ord inte se om man har varit en tidigare kund på någon av dessa uppdragsgivare. När man skaffar Nix så tar det upp till
      6 månader för att man skall synas OM man inte har varit någon kund hos någon av dessa uppdragsgivare.
      Informera vänligt att man har Nix och att man inte vill bli uppringd, man kan även säga att man skall flytta utomlands så att man kan ta bort från deras system..
      Klart att ni kan säga att man inte är intresserad, fast det är bra att man påpekar att man vill att ert namn skall tas bort från deras system! Säljaren gör bara sitt jobb och som jag anser det är bättre att dom har ett jobb än inget alls!!8 feb 2013 08:47:55 | olämplig?
    2. Svara
  11. Jag svarar artigt nej tack och sedan blockerar jag deras telefonnummer in min privata växel "Asterisk". Efter det så möts bolaget av spärrton (ogiltigt nummer) när de ringer mig. För den som är tekniskt intresserad så kan jag rekommendera den här nätta prylen: http://www.plugpbx.org/
    Man kan göra mycket bus med den...
    Anders, 23 aug 2010 21:37:54
    1. Alex Hej Anders ! Vart får man tag i denna Mojengen "Asterisk" ?? Och är den svår att förstå sig på om det inte finns svensk Bruksinstruktioner ??18 okt 2010 18:53:06 | olämplig?
    2. Svara
  12. Jag svarar artigt nej tack och sedan blockerar jag deras telefonnummer in min privata växel "Asterisk". Efter det så möts bolaget av spärrton (ogiltigt nummer) när de ringer mig. För den som är tekniskt intresserad så kan jag rekommendera den här nätta prylen: http://www.plugpbx.org/
    Man kan göra mycket bus med den...
    Anders, 23 aug 2010 21:37:28
  13. helt klart nått störda att ringa och vem fan vill prata med dom
    andreas, 3 aug 2010 20:01:00
  14. En skrikig säljaren anlitad av Vitalab ringde och störde. Jag har kontaktat företaget i Uddevalla och bett att få slippa dessa terrorsamtal. Får se vad som händer.
    Agneta, 22 jul 2010 20:06:42
  15. Jag har privat nr så dom måste slå det på måfå. har privat nr av bla ett sånt skäl som teleförsäljare!
    Helena, 6 jul 2010 09:40:37
  16. Bäste Ludde
    är du helt jävla hjärndöd? Jag vill inte bli trackasserad av telefonförsäljare.
    Petter, 29 jun 2010 20:44:11
  17. Ingen tvingar någon att svara. De som tar jobben som telefonförsäljare försöker bara försörja sig som ni andra. Att vara missnöjd med företagets sätt att bete sig är en sak, men att klaga på de som försöker göra sitt jobb är bara lågt. Svarar ni inte så tvingar ni säljer ringa igen. Det borde en femåring förstå. Svara och säg nej om ni inte vill att de ska fortsätta ringa, annars tigger ni ju om fler samtal. Sedan finns det ju klockslag då man bara inte ringer upp människor och det bör likväll säljaren förstå.
    Dumma människor, 18 jun 2010 10:33:44
    1. Svar till "dumma människor" ingen kanske tvingar någon att svara, men 1- man svarar på automatik iom man har vänner o familj som kanske söker en 2- man kan inte låta bli o svara då barn sover & ringsignalen stör, vrf ska man behöver rycka ut sladdar & stänga av en ringsignal bara för dessa terroister ringer i tid & otid ? Tänk om man missar ett livsnödvändigt samtal, kanske en släkting som ligger på sjukhuset? Och svara o säga nej har man själv gjort ett otal gånger, även gått med på Nix, men Inget hjälper! Och det är sant, en femåring bör förstå ett Nej, & det gör dom med, men INTE telefonförsäljare!!16 feb 2012 22:24:57 | olämplig?
    2. Svara
  18. De ringde men ingen var där :) 046 270 51 60
    daniel, 24 maj 2010 11:06:21
  19. Att ni bara orkar ! Helt otroligt, sitta här och skylla på folk som försöker göra sitt jobb bara! Om nu ni alla är med i NIX och om dem ringer frtf så tycker jag att ni borde tänka lite längre. Gör som så att ni ringer in till det företaget (NIX) och uppdaterar det där så kommer dem troligen inte att ringa upp er igen. Aldrig varit med om dess like!
    Bjarnmark, 23 maj 2010 19:25:26
  20. Gör som jag. polisanmäl dem för ofredande
    Anders, 15 maj 2010 15:55:49
  21. Ytterligare ett nytt nummer 0462705185. Samma historia för mig som jag läst på denna sajt hänt andra. När jag vaknade upp och svarade bröts det omedelbart. Har ingen tagit tag i problemet. Det måste finnas några bra sätt att brännmärka dem, gärna ekonomiskt, så att vi slipper den eller de personer som står bakom den här sjuka grejen de sysslar med.
    Einar, 12 apr 2010 09:30:51
  22. Det var ju ett jäkla gnällande. Om ni slutar vara så negativa till allt hela tiden så blir livet lite roligare. Tro mig. Sen att det kanske inte är så kul att svara flera gånger utan att det är någon där, det förstår väl vem som helst, men det är som sagt inget system med syfte att reta upp folk, utan endast ett tillfälligt fel. Och att bara låta det ringa utan att svara är ju ingen smart lösning heller. Då tror de ju bara att ni inte är hemma och försöker en annan gång. Så tänk till lite nästa gång innan ni lackar ur.
    Raz, 12 mar 2010 05:00:31
  23. Till alla er med telefonsvarare!

    Koppla på den, sätt den på 1 signal, när den går på så kostar det alltså Online i lund uppkopplingsavgift och ringer dem upp 10 st så får dem betala för 9 till som inte kopplas ned.Myndigheterna skiter fullständigt i om vi blir terroriserade eller inte, alltså får vi ta saken i egna händer.
    1.Telefonsvararvarianten funkar och kostar dem mer än det smakar.
    2. Mailbomb, skicka spamm till deras email, d.v.s om ni har deras adresser
    3. Virus, lite mer krångligt men går att utnyttja med rätt verktyg och kunskap, innebär att hela deras växel går i botten, och kan kosta mkt mkt pengar att åtgärda.

    @ Erik

    Du har bevisligen ingen koll på vad folk i allmänhet tycker om detta virus som ringer stup i kvarten.Online lund har knappast bättrat på sitt förtroende kapital utan snarare skaffat sig fiender både här och var.Om jag vore i dina kläder, vare sig jag är anställd hos OL eller inte, så skulle jag tala väldigt väldigt tyst om detta, varför?
    Tänk dig att du skall gå förbi en grotta, där inne ligger en svulten björn och sover, väljer du att väcka den för att ta dig förbi eller smyyger du?
    Vi lever i en digital värld och vi är alla utsatta, alltså är det inte så speciellt svårt att jävla med OL om vi verkligen vill.Jag har precis blivit utsatt för telefonterrorn, och om detta fortsätter så överväger jag att ta till hårdare metoder, vilka kommer både kännas mentalt samt ekonomiskt för OL gruppen.
    Jag har själv arbetat inom TM i många år så jag vet efter vilka spelregler man går, och detta är helt fel väg kan jag säga.
    Telemar
    TM Destroyer, 4 mar 2010 15:59:56
  24. Till alla er med telefonsvarare!

    Koppla på den, sätt den på 1 signal, när den går på så kostar det alltså Online i lund uppkopplingsavgift och ringer dem upp 10 st så får dem betala för 9 till som inte kopplas ned.

    Myndigheterna skiter fullständigt i om vi blir terroriserade eller inte, alltså får vi ta saken i egna händer.

    1.Telefonsvararvarianten funkar och kostar dem mer än det smakar.
    2. Mailbomb, skicka spamm till deras email, d.v.s om ni har deras adresser
    3. Virus, lite mer krångligt men går att utnyttja med rätt verktyg och kunskap, innebär att hela deras växel går i botten, och kan kosta mkt mkt pengar att åtgärda.

    @ Erik

    Du har bevisligen ingen koll på vad folk i allmänhet tycker om detta virus som ringer stup i kvarten.

    Online lund har knappast bättrat på sitt förtroende kapital utan snarare skaffat sig fiender både här och var.

    Om jag vore i dina kläder, vare sig jag är anställd hos OL eller inte, så skulle jag tala väldigt väldigt tyst om detta, varför?
    Tänk dig att du skall gå förbi en grotta, där inne ligger en svulten björn och sover, väljer du att väcka den för att ta dig förbi eller smyyger du?

    Vi lever i en digital värld och vi är alla utsatta, alltså är det inte så speciellt svårt att jävla med OL om vi verkligen vill.

    Jag har precis blivit utsatt för telefonterrorn, och om detta fortsätter så överväger jag att ta till hårdare metoder, vilka kommer både kännas mentalt samt ekonomiskt för OL gruppen.

    Jag har själv arbetat inom TM i många år så jag vet efter vilka spelreg
    TM Destroyer, 4 mar 2010 15:56:07
  25. Ett nummer till: 0462702401
    Marcus, 4 mar 2010 14:16:46
  26. Kan nån utplåna företaget så vi får lugn och ro? Jag är så less se numret på displayen. Vi svara aldrig men vi blir störda av att de ringer. Telemarketing borde totalförbjudas!
    Lillemor, 24 feb 2010 19:34:15
  27. Ringer helger,sena kvällar,när telefonsvararen går på,endast tung andhämtning...
    Lena, 22 feb 2010 20:53:48
  28. blir mest irriterad på att jag aldrig prenumererat på någon tidning förutom min häst när jag var liten och att mitt telefon nummer inte finns reggat någonstans. Inte fasiken hittar datorn på nummer och ringer upp?
    k0rr3, 2 feb 2010 17:12:02
  29. Jävla störande idioter/idiotföretag som ringer hela tiden!!! Jag är oxå med i NIX men nog fan är det nån jävel som kringgått detta!! Håller de på och ringer nästa vecka oxå så blir det garanterat en anmälan....mf idiots!! Träffar jag på någon ägare till detta OnLine i Lund så jävlar blir det en utskällning som heter duga.-........
    Robban, 24 jan 2010 18:45:51
  30. Så har jag drabbat igen...För HELVETE SLUTA!!!!!! Vi borde ha samma lag som i Danmark- INGEN TELEFONFÖRSÄLJNING TILL PRIVATA PERSONER!!!!!!!!!
    Frustrerad, 6 jan 2010 16:17:11
  31. Nytt nummer: 046-2705111. På sin hemsida skriver OnLine AB: "Vården av en kundrelation börjar redan vid första telefonkontakten med en potentiell kund. Från införsäljning till uppföljning och andra kontakttillfällen, ska kunden känna sig bekväm och respekterad i relation till ditt företag". . . . ÄR DET NÅGON SOM KÄNNER IGEN SIG?? Visst, det är inte säljarnas fel, dom är vanliga knegare. Det är någon annan idiot.
    Mats, 3 jan 2010 16:40:24


Kommentera Online i Lund AB

  1. (publiceras inte)

  2. Genom att skriva kommentarer bekräftar du att du läst och accepterat integritetspolicyn.

Missat samtal

  • Vem ringde? Glöm inte att kommentera längst ner på sidan!

Dela med dig av Vemringde.se

Annons