Göta Energi

Göta Energi ringer oftast från:

Gilla och dela vår info om Göta Energi

Undvik oseriösa telefonförsäljare!
ladda ner appen till iPhone eller Android redan idag.

Kommentarer

Skriv en kommentar
  1. Högst rankade kommentarerna
  2. En försäljare från Göta energi vägrade lyssna på att jag inte var intresserad av deras el. Kallade mig trotsig när jag inte ville fortsätta samtalet. Göta Energi..NEJ TACK!
    Marita, 5 nov 2009 20.58.31
  3. Varning för Göta Energi. Ringde mig på arbetstid. Den unga kvinna var trevlig och personlig med charmig göteborgsdialekt, med en ton som om man måste lyssna. 0 öre i påslag säger hon. Hävdar att dom besparar 6500 kr på min elräkning, utan att veta vad min tariff är idag. Hon vägrar lyssna på mig med vad mitt KWpris utan utgår från sina tabeller. Eftersom en annan säljare ringde med ett identiskt erbjudande förra veckan vet jag att besparingen endast är 500 kr i mitt fall. Hon vägrar lyssna på vad jag betalar idag, mycket påstridig. Jag vill att hon räknar ut vad jag skall tjäna med mitt rörliga elpris, inte det höga priset hon har i sin tabell men argumenterar för att det är hennes betydligt högre priser som gäller. Efter en lång argumentation tappar jag tålamodet, och skriker TYST - LYSSNA PÅ MIG. Eftersom hon inte lyssnade då heller så sa jag, detta är oseriöst jag tackar nej, jag lägger på nu. Därefter har hon mage att ringa upp direkt och hävda att det är oartigt att vara otrevlig. Först när jag hotade med att anmäla henne till konsumentverket för oseriös marknadsföring lade hon på själv. Utan att säga hej eller tack. Märkligt nog fick hon mig att känna mig otrevlig och elak. Jag tycker synd om alla konsumenter som är mindre bestämda eller mindre insatta, och drabbas av denna kampanj och oseriösa marknadsföring.
    Mattias, 25 nov 2009 13.44.07
    1. Visa alla 5 kommentarer
    2. Göteborskan Hej! Jag komemr ihåg dig, det var jag som ringde. tycker du ger en ganska vinklad bild av vårt samtal, då de priser jag för tillfället jämföre med var de ditt elbolag hade uppgett på sin hemsida. Jag vill minnas att du jämföre med förra månadens eller något liknande. Det var ju synd att jag fick dig att känna dig otrevlig och elak, men det var så jag uppfattade dig. Jag hoppas att du fortfarande trivs bra med din el-räkning, och annars säljer faceways AB fortfarande el så då kan du säkert abra höra av dig. Hälsningar // Trevlig och charmig ung kvinna13 jan 2011 15.54.16 | olämplig?
    3. Max vilken pajas du är...30 maj 2011 12.33.21 | olämplig?
    4. Göteborskan Jag håller med Max! Tycker det är löjligt att folk orkar sitta och gnälla på Internet, vilken nytta skulle det göra?! Puss på dig!8 jun 2011 21.09.11 | olämplig?
    5. Göteborgare Hur vet du (Göteborgskan) att den som Max kallar pajas inte är du???? För min erfarenhet av "telefonförsäljare" är att de är lomhörda "pajasar"10 jul 2011 13.34.54 | olämplig?
    6. Ej kund @Göteborgskan: Det är mycket möjligt att du har en annan uppfattning om et ekonomiska än den du ringt upp. Men det framgår ju klart och tydligt att du har svårt att respektera att den prisbild han sitter med är verklig och sann medan den du själv utgår ifrån är en vanlig slagning på nätet.
      OM det vore så enkelt att jämföra priser och erbjudanden som att läsa på hemsidor, då fanns det ju verkligen inget behov av såna som du - vem som helst kunde då läsa på själv och dra sina slutsatser. Nu är det ju inte så enkelt utan ofta har man diverse rabatter och specialerbjudanden, fram för allt om man varit kund i flera år och/eller har t.ex. internet från samma leverantör.
      Alla ni säljare utgår från felaktig premiss (vilket också avspeglar sig i era kommentarer här) nämligen att
      de ni ringer är "kunder". Det är vi INTE! Och på det sättet ni far fram är vi inte ens presumtiva såna...27 maj 2013 17.42.14 | olämplig?
    7. Svara
  4. Alla kommentarer (29)
  5. Två gånger nu, trots att vårt nummer är NIXat. Dessutom en försäljare som genast börjar gå på om att han kan trolla bort någon avgift. Uppenbarligen ett företag utan någon som helst respekt för den de försöker sälja till eftersom de struntar i NIX-registret, följaktligen förtjänar de varken själva respekt eller att någon tar sig tid med dem.
    Mark, 28 mar 2014 15.11.10
  6. Vilka typer.
    Ett evigt tjat om påslagsavgift och besparing, trots att de inte vet vad jag betalar idag. Bara en avgift på 49 kr/mån. Jag tyckte att allt verkade skumt då hon hade ett mantra "Du betalar endast den fasta avgiften....påslaget tar vi bort"
    Till slut börjar hon spela in samtalet och rabbla upp datum UTAN att tala om det och då faller förtroendet ända till botten.
    Oproffsiga oseriösa säljare tackar jag kategoriskt NEJ TACK till !
    Mats, 12 sep 2013 15.06.05
  7. Vafan, skaffa díg ett riktigt jobb isf att jobba som callcenter ho i Knaggböle. Har inte jag rätt att bli förbannad när folk stjäl av min privata tid? Och dessutom ljuger mig rätt upp i ansiktet? JAG har inte bett att de skaringa mig....ALLA jobb väljer man ju som bekant och jag skulle hellre plocka skräp alt. flippa burgare på McD än hoa som du och dina gelikar gör.

    Att jag bemödar mig att svara på ditt trams är det faktum att detta telefontrakasserande blir värrre för varje vecka. Ett tips till er alla (utom du då, tess) är att säga "vänta lite bara" och sedan lägger man luren åt sidan. Då sitter puckot och väntar och du i sin tur stjäl deras tid. Hämnd! :-) Gjorde alla så skulle telefonnasandet snart upphöra.
    paddyigen, 11 nov 2012 22.06.03
  8. hehe,puss och tack alla människor som postar på denna sida.
    1. Jag kollar alltid om numret ser suspekt ut på vemringde.se
    2. Om jag ser detta väntar jag tills de lagt på och sedan sätter jag numret lätt och ledigt på den rejectlista i android.

    Tackar min android, den gjorde mitt liv till ett bättre :)
    Så till er alla android (eller ifån älskare med inbyggda rejectlists-funktioner)
    go and get them en och en. När de ringer, så försvinner snart trollen från tråden :)
    haha, 1 aug 2012 12.13.15
  9. Det borde införas ett Nix register även för mobilnummer. Den som startar detta kommer att bli stormrik! Det är ett riktigt ofog med telefonförsäljare och det har ökat dramatiskt från alla håll. Jag svarar inte när Göta Energi ringer då jag känner igen deras olika nummer nu.
    Göran, 22 maj 2012 14.12.53
    1. david lilla gubbe du e rolig vem tror du som ligger bakom alla dem här numer tror du.och vem skulle tjäna på det här .ett företag som ej finns men ringer upp och söker follk.som har ett abonomang.vad ska dem tjäna på det här tror du.
      svaret e att du ska registrerar dig hos nix och sån skit företag.och svarae på den första frågan e att dem ligger bakom all dem här busringningar.jag spårade en som ringde och det visar sig han hade tio såna nummer som han ringer follk med.men hans sifte att bara ringa runt och lägga på.syftet var att man ska registrera sig hos nix eller andra skit företag haha21 sep 2012 14.53.41 | olämplig?
    2. Jonas Det var mig förbaskat svårt att förstå vad du vill ha sagt.
      Vad jag tror att jag har fått med mig:
      Någon ringer upp till människor med 10 olika nummer och bara lägger på, för att de man "stör" då kommer anmäla sig till NIX-registret och NIX i sin tur tjänar pengar på det?

      1: Nix registret är inte vinstdrivande
      2: Nej, dom "busringer" inte till dig.
      3: Styr upp ditt skriftliga språk.

      Till "Göran" egentligen så skall inte telemarketing föras på mobilnummer, något som snart blir lovligt med tanke på den stadiga takt fasta telefoner försvinner.24 jul 2013 15.03.53 | olämplig?
    3. Svara
  10. Skönt att se att man inte är ensam. Mejlade GE:s vd idag efter ett samtal med en lomhörd säljare, och vd:n svarade direkt och ville veta telefonnumret. För att kunna ta säljaren i örat, får man hoppas.
    Kanske en förbättring, men jag lär aldrig bli kund hos dem i alla fall. Deras säljarkår förvandlar kanske-kunder till aldrig-kunder.
    Henrik, 19 mar 2012 12.23.14
  11. De ringde mig också, det hela ser ganska bra ut förutom en punkt; att det är rörligt pris. Om någon månad kommer elpriserna skjuta i höjden som alla andra vintrar varje år. Har du en rörligt elpris under denna period som kommer att pågå i ca 4-5 månader(så länge det är kallt) kommer du få betala en av de högsta elpriserna kan jag garanterat säga. Så tänk på det!
    Aziz, 6 okt 2011 13.44.11
  12. De ringde nyss och la på direkt!
    Vilken tur att jag läste era kommentarer innan de kanske ringer igen...
    Jag kommer ej svara på de, har vettigare saker att göra :) jag har redan spenderat 26min på att leta info om företaget, det räcker!
    Oussama, 2 aug 2011 12.38.26
  13. Min sambo blev uppringd av dem.
    1:a gången var mannen som ringde väldigt otrevlig och påstridig. Min sambo sa flera gånger: Tack men jag vill kolla upp det du säger innan jag gör något, vilket gjorde försäljaren mer och mer otrevlig tills min sambo la på.
    Nästa gång är det en kvinna som ringer och är väldigt trevlig, min sambo ber henne att skicka hem info vilket ser väldigt bra ut vid första anblicken. Ringer till min nuvarande elleverantör för att kolla om jag har någon uppsägningstid på nuvarande avtal, tjejen i kundtjänst frågar om jag tänkt byta och till vem och hjälper mig sedan att kolla deras hemsida samt pris gentemot deras och förklarar alla begrepp (jag har sedan kollat upp allt detta via konsumentverket samt energimyndigheten och det min nuvarande leverantör säger stämmer).
    Göta energi "glömde" att nämna en del kostnader och visar det heller inte i materialet som skickas hem. Det får du själv leta upp på deras hemsida. Ringde för att ångra avtalet, Tjejen på Göta Energi frågar varför och jag säger, ni blir ju inte billigare som ni påstod. Hur menar du då? undrar hon, när jag förklarat vad som skiljer i det de tidigare påstått och vad som står på deras hemsida samt min nuvarande leverantörs hemsida, ger hon sig direkt och tar tillbaka avtalet.
    Mitt råd kolla noga. De vet inget om ditt nuvarande avtal trots vad de påstår!!!
    Victoria, 4 jul 2011 21.30.04
  14. Det ringde precis en kille från Göta Energi och sa först att jag hade blivit framslumpad att få el till inköpspris. Efter en stund så var det helt plötsligt min fru (visste faktiskt inte att jag var gift...) som hade bett dem ringa. Jag googla lite snabbt på Göta Energi medan vi pratade och hittade en massa negativa saker om dem och sa det till killen. Han blev först tyst och skyndade sig sedan att avsluta.

    Sånna säljmetoder håller bara lurendrejeriföretag på med!
    Rune Karlsson, 27 maj 2011 18.18.40
  15. Ringde en ung dam som pratade om att jag inte hade ett tecknat elavtal... vilket jag har..
    Sen undrade hon om jag stod för avtalet jag nu hade.. innan jag ens berättat att jag har ett avtal.
    När jag då förklarar att min sambo jobbar som energirådgivare för en komun i södra sverige så klickar det bara till i luren... minnst sagt misstänkt...
    jonas, 28 apr 2011 19.16.06
  16. Varning för Göta Energi Varning!! De är skojare som kör med fula försäljningsknep och mumlar igenom viktiga detaljer i avtalet när du ska ingå det muntligt via telefon. Jag har 25.000kwh per år och de sa ändå att det skulle kosta 39kr/mån "oavsett förbrukning". När räkningen kom var siffran högre och deras "kundtjänst" svarar bara att jag ligger enligt avtalet de har och vägrar acceptera att jag blivit lovad en siffra. Räknar man lite så är det billigare att välja ett annat bolag med mindre eller inga fasta avgifter!! Man vill inte vara kund hos Göta Energi!
    Jimmie, 12 apr 2011 12.51.19
  17. Fick just ett samtal till min mobil från det här numret. Och nej, har aldrig varit kund hos göta energi så det är inte ett refferenssamtal.

    http://www.sccf.se/sv/branschen/konsument/

    Säljsamtal till mobilen?
    Företag som är medlem i Sveriges Callcenterförening eller Swedma ringer aldrig marknadsföringssamtal till mobilnummer där det inte äger rum ett kundförhållande mellan företaget och konsumenten/kunden. Detta framgår tydligt i de etiska regler som företag som är medlem i Sveriges Callcenterförening eller Swedma har skyldighet att följa.
    Ej kund, 4 apr 2011 12.51.20
  18. Ringer i tid och otid och när man svarar lägger dom på!! dessutom på mitt mobil nummer får dom göra så?
    Robin, 31 mar 2011 18.32.33
    1. caroline Jag skulle rekommendera dig, och alla andra här, som blir trackasserad av oseriösa telefonförsäljare att kontakta etiska rådet för direktmarknadsföring.
      Till hemtelefonen kan man nixa sitt nummer. Man kan inte nixa sitt mobilnummer, vilket gör att de får ringa "i tid och otid" men å andra sidan finns det något man kan göra åt dessa samtal.
      1.ta samtalet. Om de lägger på ska du istället kontakta det callcenter som ringer. Säg att du inte vill bli kontaktad igen.
      2. Blir du kontaktad igen skicka in skriftlig begäran om att de ska ta bort ditt nummer från sina listor.
      3. Om de kontaktar dig igen gör du en anmälan till etiska rådet för direktmarknadsföring.11 apr 2012 12.37.15 | olämplig?
    2. Lasse Jag har nixat min telefon. Trots detta ringer Göta Energi (0197690109) så gott som dagligen. Jag svarar inte. Att inte respektera nix, bevisar att man är ett MYCKET oseriöst företag.22 okt 2012 19.47.50 | olämplig?
    3. Svara
  19. Otroligt otrevlig försäljare som sa sig representera Göta Energi och ville sälja el till inköpspris. Gav sig inte när jag sa att jag inte var intresserad. Frågade istället varför inte det ?. Ringde dessutom på min mobil antagligen för att vårt hemnummer står med i NIX.

    Göta Energi - aldrig någonsin.
    Stefan, 23 mar 2011 11.58.58
  20. Dryg typ från Göta energi påstod att jag vunnit /blivit slumpvis utvald av dem...faen tro det! Jag förklarade att jag absolut inte köper något på telefon och tryckte snabbt bort hans gnäll...blir inte uppringd ofta på mobilen men tänder till direkt när det händer, sånt pack ska hållas kort....
    Paddy, 8 mar 2011 13.46.53
    1. Therese Haha, jag ska byta elbolag, googlar Göta Energi och hittar såna här jävla kommentarer. "sånt pack ska hållas kort"? Fattar du att det här är människor som endast försöker sköta sitt jobb? Jag jobbar själv som säljare och ser till att kunden jag pratar med får rätt information och att dom är med på vad som gäller innan man gör avtalet. Efter ganska lång erfarenhet inom branschen så vet jag också att väldigt många säljare är felinformerade och säger det som deras chefer har sagt till dom. Dessutom så är det upp till kunden att LYSSNA ordentligt. Sen så tycker jag att det är förbannat respektlöst av såväl privatpersoner som företagare (helt otroligt att man som företagare kan vara så oförskämd och elak som många, dock inte alla, är) att skälla ut/vara otrevliga mot och slänga luren i örat på säljare som ringer OCH BARA HINNER PRESENTERA SIG. förjävligt att man drar alla över en kant på det sättet som många gör här och spy galla på folk som gör sitt jobb - ibland utan att veta att dom ger fel info. Jag förstår att det är jobbigt om man blir uppringd flera ggr om dagen/ i veckan, men det är väl för fan inte en enskild säljares fel? Hur fan ska tex JAG som säljare kunna påverka andra callcenter och deras listor som dom ringer på? Herregud?! Gapar ni och skriker på lapplisor också eller?9 nov 2012 13.48.59 | olämplig?
    2. Mona Jag har inte bett någon säljare RINGA, så jag tycker inte att jag ska behöva LYSSNA. Därför är jag heller inte intresserad av en PRESENTATION.
      Kan inte någon få stopp på detta eviga ringande!!!11 dec 2012 11.28.17 | olämplig?
    3. Svara
  21. Blev uppringd av en trevlig försäljare. Inte påstridig, ljög inte, svarade på frågor. Såna ska belönas med avslut tycker jag. Den enda kritiken jag kan framföra är att jag bad om en kopia på avtalet (inspelningen) på min mail - vilket jag ännu inte fått!
    Jonas, 17 dec 2010 15.27.13
    1. Emelie Vad jag förstår sparar callcenterbolagen alltid ljudfilerna då de kan behövas i framtiden? Du kan ju alltid höra av dig och kolla, chansen är stor att de har kvar avtalet =)13 jan 2011 15.55.43 | olämplig?
    2. Svara
  22. Blev uppringd av hurtfrisk försäljare på min mobil som började med "tjenare tjenare" från ett marketingbolag som "ringde för Göta Energi". Säljaren tyckte det var helt ok att ringa och störa mig på mobilen och han tyckte att han kunde ringa så mycket han ville, trots att jag aldrig haft en kundrelation med företaget. Ett tips .. om ni inte vill bli ytterligare störda, så plockar VD Tommy Hjert bort nummret från deras lista. Han tyckte i för sig att det var ok att ringa till mobil då han "själv pratade i mobil" hela dagarna. Tel nr. till honom hittar ni här .. http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/gota-energi-ab och nummret fungerar även utanför kontorstid då han har den vidarkopplat till hans mobil =)

    Jag rekommederar alla att bojkotta Göta Energi tills de har ändrat sin telefon spam policy.
    Pato, 10 dec 2010 17.19.29
  23. Första frågan från från försäljaren hos Göta energi "Är du bakfull idag?".
    Fredrik, 12 jul 2010 14.22.52
  24. Har någon fått falska räkningar från detta företag? Det verkar som sådana är i omlopp...hjälper just nu en väninna som tror att hon har råkat ut för detta. Snälla, berätta om ni råkat ut för det! Kommer att kontakta konsumentvägledaren, så klart!
    Anna, 19 maj 2010 18.58.56
    1. Olof Faceways skickar inte ut räkningar, det gör det bolaget som de säljer för (Göta Energi eller vad det nu är) Så någon faktura från Faceways lär du inte ha fått13 jan 2011 15.56.56 | olämplig?
    2. Svara
  25. Min syster blev uppringd häromdagen av en man som uppgav sig vara från Göta Energi. När syrran ville ha en skriftlig offert på elen av denna man skrek han: Men det är väl för fan bara och ta en gul notislapp och skriva upp priset, så har du din offert.... Seriöst!! Syrran kontaktade både Göta Energi och det callcenter som ringde, med följden att hon fick en massa ursäkter, och dom skulle naturligtvis ta tag i problemet omgående.
    PKS, 18 maj 2010 14.39.04
  26. alla är inte otrevliga och oseriösa
    en av dom *hihi*, 15 maj 2010 00.22.43
  27. Göta energi har ringt flera gånger trots att jag är med i Nix och förklarat att jag inte är intresserad. Nu har jag gjort en anmälan till DM-nämnden. Finns det mer man kan göra?

    Telefonnumret som ringde var 033-232007
    Peter, 8 apr 2010 15.31.37
    1. Visa alla 5 kommentarer
    2. Pernilla väldigt märkligt att det nummer som peter angett går till Volvo Information Technology AB om man gör en sökning på hitta.se. för övrigt ni som tecknat avtal med göta energi och sedan googlar och hittar dåliga saker, ha i åtanke att även kunder/privatpersoner kan ljuga och överdriva och att det skulle skickas ut sk bluff fakturor är rent skitsnack! självklart finns det försäljare som är för påstridiga men innan ni sågar totalt tänk på att det ofta är ungdomar som har hög press på sig att sälja och det betyder ju inte att göta energi är något bluff företag. jag har själv jobbat som säljare tidigare så jag vet hur det kan vara och bara för att en säljare är påstridig betyder det inte att han/hon luras. innan ni klagar på dessa ungdomar och säger till dom att de skall skaffa sig ett riktigt jobb (vet tex att många äldre gillar att uttrycka sig så fint, vad nu ett "riktigt" jobb är??!) tänk på att dessa ungdomar faktiskt anstränger sig och HAR ett jobb, dvs går inte hemma på bidrag som går från era skattepengar utan försöker faktiskt stå på egna ben. i dagsläget är det inte så lätt för ungdomar att få jobb, hade era barn gått arbetslösa hemma hade väl vem som helst hellre sett att ens barn faktiskt fick ett jobb istället för att leva på sina föräldrar och kanske känna sig oduglig för att ingen vill anställa honom/henne. självklart är inte säljyrket drömmen för alla men det är en början in i arbetslivet åtminstone. självklart finns det säljare som även de kan vara otrevliga men säljare är ju faktiskt ingen egen art utan vi är ju alla människor och även en säljare kan ha en dålig dag tyvärr, säger inte att det är okej att vara otrevlig när man jobbar som säljare men man kan ju ha i åtanke att de som sagt ofta har hög press på sig och som alla säkert själv har känt är det lätt att men blir lite retlig då.
      jaja får väl hoppas iallafall att nya kunder istället för att lite blint på vad som står här och flashback och liknande faktiskt bildar sig en egen uppfattning innan de dömer varken bolaget eller säljaren.15 dec 2010 14.13.56 | olämplig?
    3. Anders Bra sagt, Pernilla!13 jan 2011 15.59.14 | olämplig?
    4. Ronnie mmm jättebra, alla ska klara sig själva, stå sina egna 2, och betala skatt. Men om man läser lite längre upp så står det skrivet att detta bolag innefattar enbart bluff och båg. Och det verkar som om ledningen har svårt att anställa säljare med rätt egenskaper. Dem fortsätter ringa mig trots att jag vänligt men bestämt tackat nej. Men det är lugnt, jag screenar det bara.21 jun 2011 20.57.33 | olämplig?
    5. Marco Hmm... skall man rätt färdiga allt och alla som gör dumma saker p.g.a. stress så kommer denna värld inte att funka länge till!! Kan också förstå de som säljer men det är ändå ingen ursäkt för att få bete sig illa mot någon annan.23 jun 2011 21.51.48 | olämplig?
    6. Tobias Det räcker inte att enbart säga nejtack oavsett cellcenter som ringer, det är datorer som plockar ditt nummer ur en databas.

      Du måste aktivt stå på dig vid varje samtal att du inte är intresserad av att få dessa samtal, och be dem ta bort ditt nummer från databasen.
      Först då slutar det att ringas till er.
      Jag har tagit för vana att alltid svara, vänligt men bestämt avböja deras erbjudande och sen be dem plocka bort mitt nummer ur deras databas.
      Och mängden samtal har minskat drastiskt.13 jan 2012 12.15.07 | olämplig?
    7. Svara
  28. 0313529120 Påstod sig ringa från Fortum, inte Göta energi alltså, men med Gtb-dialekt. Ringde till min privata mobil. Det går ej att NIX-koppla mobilnr men callcenterföretagen har gått med på etiska regler att ringa säljsamtal till mobiler, enl.nix.se
    Evali, 24 feb 2010 14.56.48
  29. S-O: De lever på månadsavgiften. De ringde mig för ett tag sen, killen blev lite sur över att jag faktiskt direkt räknade på det och kom fram till att deras månadsavgift utslaget på min förbrukning skulle bli dyrare än vad jag betalar nu XD
    Så låt er inte luras!
    Samir, 7 dec 2009 12.42.35
  30. Varning för Göta Energi. Ringde mig på arbetstid. Den unga kvinna var trevlig och personlig med charmig göteborgsdialekt, med en ton som om man måste lyssna. 0 öre i påslag säger hon. Hävdar att dom besparar 6500 kr på min elräkning, utan att veta vad min tariff är idag. Hon vägrar lyssna på mig med vad mitt KWpris utan utgår från sina tabeller. Eftersom en annan säljare ringde med ett identiskt erbjudande förra veckan vet jag att besparingen endast är 500 kr i mitt fall. Hon vägrar lyssna på vad jag betalar idag, mycket påstridig. Jag vill att hon räknar ut vad jag skall tjäna med mitt rörliga elpris, inte det höga priset hon har i sin tabell men argumenterar för att det är hennes betydligt högre priser som gäller. Efter en lång argumentation tappar jag tålamodet, och skriker TYST - LYSSNA PÅ MIG. Eftersom hon inte lyssnade då heller så sa jag, detta är oseriöst jag tackar nej, jag lägger på nu. Därefter har hon mage att ringa upp direkt och hävda att det är oartigt att vara otrevlig. Först när jag hotade med att anmäla henne till konsumentverket för oseriös marknadsföring lade hon på själv. Utan att säga hej eller tack. Märkligt nog fick hon mig att känna mig otrevlig och elak. Jag tycker synd om alla konsumenter som är mindre bestämda eller mindre insatta, och drabbas av denna kampanj och oseriösa marknadsföring.
    Mattias, 25 nov 2009 13.44.07
    1. Visa alla 5 kommentarer
    2. Göteborskan Hej! Jag komemr ihåg dig, det var jag som ringde. tycker du ger en ganska vinklad bild av vårt samtal, då de priser jag för tillfället jämföre med var de ditt elbolag hade uppgett på sin hemsida. Jag vill minnas att du jämföre med förra månadens eller något liknande. Det var ju synd att jag fick dig att känna dig otrevlig och elak, men det var så jag uppfattade dig. Jag hoppas att du fortfarande trivs bra med din el-räkning, och annars säljer faceways AB fortfarande el så då kan du säkert abra höra av dig. Hälsningar // Trevlig och charmig ung kvinna13 jan 2011 15.54.16 | olämplig?
    3. Max vilken pajas du är...30 maj 2011 12.33.21 | olämplig?
    4. Göteborskan Jag håller med Max! Tycker det är löjligt att folk orkar sitta och gnälla på Internet, vilken nytta skulle det göra?! Puss på dig!8 jun 2011 21.09.11 | olämplig?
    5. Göteborgare Hur vet du (Göteborgskan) att den som Max kallar pajas inte är du???? För min erfarenhet av "telefonförsäljare" är att de är lomhörda "pajasar"10 jul 2011 13.34.54 | olämplig?
    6. Ej kund @Göteborgskan: Det är mycket möjligt att du har en annan uppfattning om et ekonomiska än den du ringt upp. Men det framgår ju klart och tydligt att du har svårt att respektera att den prisbild han sitter med är verklig och sann medan den du själv utgår ifrån är en vanlig slagning på nätet.
      OM det vore så enkelt att jämföra priser och erbjudanden som att läsa på hemsidor, då fanns det ju verkligen inget behov av såna som du - vem som helst kunde då läsa på själv och dra sina slutsatser. Nu är det ju inte så enkelt utan ofta har man diverse rabatter och specialerbjudanden, fram för allt om man varit kund i flera år och/eller har t.ex. internet från samma leverantör.
      Alla ni säljare utgår från felaktig premiss (vilket också avspeglar sig i era kommentarer här) nämligen att
      de ni ringer är "kunder". Det är vi INTE! Och på det sättet ni far fram är vi inte ens presumtiva såna...27 maj 2013 17.42.14 | olämplig?
    7. Svara
  31. En mycket påstridig man ringde, påstod att han precis talat med min fru och hon hänvisat till mig!!! Omöjligt min fru har inte varit hemma på 4 veckor pga ombyggnad av hus och hem telefonen är vidarekopplad till min mobil!!! Enligt honom så vad jag än hade för avtal så skulle Göta Energi vara billigare, dom gjorde inga påslag på deras inköpspris av elen!!!!???
    Då undrar jag vad lever den firman av???? Nej Tack säger jag, 2 lögner på så kort tid
    S-O Ohlsson, 19 nov 2009 19.50.25
  32. Japp, Göta Energi är inte alls trevliga. Accepterade inte att man inte hade tid att prata på kontorstid, det var bara att lägga på luren i örat på säljaren. Ringde åter efter några dagar och ville spela in avtal omedelbart utan att ens berätta om priser eller dylikt, bara att det nuvarande var så mycket dyrare än Göta.
    Martin, 12 nov 2009 15.28.55
  33. En försäljare från Göta energi vägrade lyssna på att jag inte var intresserad av deras el. Kallade mig trotsig när jag inte ville fortsätta samtalet. Göta Energi..NEJ TACK!
    Marita, 5 nov 2009 20.58.31

Kommentera Göta Energi

  1. (publiceras inte)

  2. Genom att skriva kommentarer bekräftar du att du läst och accepterat integritetspolicyn.

Dela med dig av Vemringde.se

Annons